Stena Line feirer 50 år med flere billigbilletter

Pressemelding   •   okt 03, 2012 15:01 CEST

Billedtekst: Stena Lines første rute ble opprettet mellom svenske Gøteborg og danske Skagen i 1962.

Stena Line fyller 50 år og markerer dette med flere gunstige reisetilbud. 50 kroner for StenaCruise, 50 prosent rabatt for reise med bilen pluss fem personer, 50 prosent rabatt på Barnas Båt i Høstferien, 150 kroner for et spa-cruise, og ellers masser av gode tilbud ombord.

-Den sterke norske kronen gjør det rimelig å feriere i Danmark, sier Stena Line-sjefen i Norge, Rickard Ternblom. Lave danske matvarepriser og tollfri shopping ombord, var sammen med lave billettpriser en fantastisk oppskrift på suksess da Stena Line startet i 1962. Nå er Stena Line et av verdens ledende ferjerederier med 38 skip og 19 ulike ruter til havner i Skandinavia, Storbritannia, Irland, Tyskland, Polen og Nederland. Et nytt oppkjøp nylig godkjent av konkurransemyndighetene, øker Stena Lines rutenett i Østersjøen betydelig.

Suksess og trafikkvekst

Gøteborgeren Sten A. Olsson – Stena - kjøpte sitt første skip og startet shippingaktivitet i mindre skala allerede i 1946. På begynnelsen av 1960-tallet åpnet han Stenas første ferjesamband mellom Gøteborg og Skagen (senere Frederikshavn) i Danmark. I 1979 kom Oslo-Frederikshavn-linjen. Den ble en stor suksess, og senest i juli og august iår har trafikken økt i forhold til fjoråret.

Offensiv 50-åring

-Vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss og styrke Stena Lines profil som et godt reisealternativ for en helgetur til Danmark- eller en trivelig opplevelse med hygge og god underholdning, sier Rickard Ternblom. Fast opplegg med middasgretter inspirert av mesterkokken Arne Brimi, 750 kvadratmeter stort Pure Nordic Spa, Barnas Båt med Zita & Zotpiratene i alle skoleferier, og nå en fersk satsing på StenaBussen fra Lillehammer til Stena Saga ved kai i Oslo, forteller om en offensiv 50-åring, fastslår Rickard Ternblom.

Du finner gode Stena Line bilder fra Flickr.

Stena Line, Oslo 3. oktober 2012

For mer informasjon kontakt linjesjef Rickard Ternblom, mobil 95209388.