Stena Lines Bilferieundersøkelse: Google, Facebook og Instagram sentrale når vi velger ferie –og «alle» har med mobilen

Pressemelding   •   jul 02, 2013 14:00 CEST

32 % i Stena Lines Bilferieundersøkelse svarer at de tar med seg nettbrett i sommer.

OSLO, Juli 2013. Stena Lines bilferieundersøkelse viser at hele 45 % av oss påvirkes av bilder og statusoppdateringer på sosiale medier når vi velger ferie. Ikke så overraskende når også 40 % deler reiseminnene på Facebook og Instagram. Google er likevel mest populær å bruke i planleggingsfasen av bilferien. Hele 7 av 10 nordmenn svarer at de bruker Google for å planlegge bilferien. Bare en av ti dropper mobilen i ferien

Ni av 10 nordmenn har med seg mobilen på bilferie. Mobilen kommer ut som det tekniske utstyret som flest av oss har med. På andreplass i undersøkelsen kommer GPS. Halvparten svarer at de bruker GPS på bilferie. Fire av ti svarer at de tar med seg datamaskin på bilferie.

Også nettbrett og MP3-spiller

Nettbrett blir også mer og mer populært, og den havner på en fjerdeplass i undersøkelsen.
32 % svarer at de tar med nettbrett. På femteplass over hva folk tar med på bilferie kom MP3-spiller.

Den tekniske innretningen som færrest tar med seg på bilferie er TV-spill.

Stena Line, Oslo 2. juli 2013

For mer informasjon kontakt Carl Mårtensson på telefon +46 704 85
83 32 eller Harald Bråthen telefon 911 03 688.

Stena Line er et av verdens største fergeselskaper med en moderne flåte på 38 skip og Europas mest omfattende rutenettverk bestående av 22 fergelinjer i Skandinavia, Baltikum og Storbritania.