Stena Lines Bilferieundersøkelse: James Bonds Aston Martin drømmebilen

Pressemelding   •   jul 30, 2013 12:00 CEST

Billedtekst: Flest drømmer om James Bonds Aston Martin som feriebil.

James Bonds Aston Martin kommer på topp både blant kvinner og menn på spørsmål om hvilken kul bil de helst ville cruise rundt med i bilferien. 20 prosent hadde James Bond-bilen på topp (23 prosent av mennene), foran Bruce Springsteens turnèbuss med 17 prosent og Thelma & Louises Ford Thunderbird, der kvinnene utmerket seg med ni prosent av stemmene.

Andre populære «ferie»-biler er Elvis’ rosa Cadillac, Robotbilen Bumblebee fra filmen Transformers, tidsmaskinen «Delorean» fra filmen Back to the future, samt Steve McQueens Mustang GT fra den klassiske biljakten i San Fransisco i filmen Bullit.

Ja, det er tillatt å drømme – og viktigst var det at ferien ble nettopp det vi
drømte om. Drømmeferien!

Stena Line, Oslo 30. juli 2013

For mer informasjon kontakt Pål Anders Sveen på telefon 952 44 165
eller Harald Bråthen på 911 03 688.

Stena Line er et av verdens største fergeselskaper med en moderne flåte på 38 skip og Europas mest omfattende rutenettverk bestående av 22 fergelinjer i Skandinavia, Baltikum og Storbritania.