Stena Saga er ikke lenger hva den engang var

Pressemelding  •  01-03-2011 14:15 CET

Ny tidsregning for ”danskebåten” med kjempestort spa og nye Brimi-menyer.

-Vi må hele tiden følge med i tiden – utvikle og forbedre oss, sier Stena-sjefen Stein Wettergreen på den store dagen.

Tirsdag 1. mars markerte starten på en ny tidsregning for Oslo-Frederikshavn-båten Stena Saga. Da ble det nye 740 kvadratmeter store spaet – Pure Nordic Spa – åpnet med pomp og prakt, snorklipping, Jon Eikemo-opptreden og nye fristende Arne Brimi-menyer.

-Vi må hele tiden følge med i tiden – utvikle og forbedre oss, sier Stena-sjefen Stein Wettergreen, som har investert 30 Stena Line-millioner for å tilfredsstille et stadig mer foventningsfullt publikum.

-Dette er en kjempemessig forbedring for oss, sier Stein Wettergreen. –Vår hovedsatsing nå er StenaCruise, hvor passasjerene er om bord så og si sammenhengende fra avgang i Oslo 19.30 den ene dagen, og er tilbake igjen klokken 18.30 neste dag. Da er det viktig at vi har mye å by på til passasjerene. I tillegg til allslags underholdning, dans, foredrag, shopping, tax free og mye annet – legger vi nå altså inn et spa-tilbud på linje med det aller beste som er å oppdrive.

Pure Nordic Spa
Konseptet kalles Pure Nordic Spa – og hvor de fire årstider er et gjennomgangstema ettersom årstidene skifter.

-Her tilbyr vi allslags avslapping i form av massasje, boblebad, dampbad, badstue, en egen skjønnhetssalong med frisør og en liten kafé, sier Stein Wettergreen.

Spa-anlegget med et avslappingsområde i glass, er bygget helt foran på dekk 9. Her kan spa-gjestene nyte panoramautsikten gjennom enorme vinduer to dekk under kapteinsbroen. Noe av området har også fått glasstak.

Det nye spa-anlegget erstatter flere konferanserom som ikke lenger er like attraktive.

Flere uformelle møter
-Mange som reiser på konferanse velger å gjennomføre møtene sine i en mer uformell stil, fremholder Stein Wettergreen. –Møtene legges i stedet til salonger eller oppholdsrom hvor deltagerne trives bedre og oppnår vel så gode resultater. Vi skal heller ikke se bort fra at mange velger å legge møtene sine til spa-anlegget. Det er utallige eksempler på at både politikere og folk i næringslivet har fått gode resultater etter møter i de varmeste badstuer. I tillegg kan vi nå by på en flott kombinasjon med det karibiske hoteller vårt, ”The Reef” i Frederikshavn, hvor det er møterom for alle formål. The Reef er et karibisk badeeventyr som er noe helt annerledes – og i likhet med spa-et på Stena Saga – noe nytt og spennende.

Nytt kjøkken, oppgradering og ”andehale”
I tillegg til spaanlegget har Stena Saga fått helt nytt kjøkken i tilknytning til buffetrestauranten. Trappeoppgangene er oppgradert, flere tepper og stoler byttet ut, og en ”andehale” er montert for å gi skipet bedre flyt gjennom vannet. Andehalen betyr redusert forbruk av drivstoff, og dermed lavere kostnader og mindre forurensing.

Nærmere 500 000 har reiste med Stena Saga mellom Oslo og Frederikshavn i 2010.

-Spa-anlegget kan bli en viktig bidragsyter til å opprettholde – og om mulig øke dette passasjertallet nå i 2011, sier Stein Wettergreen.

Du finner gode Stena Line bilder fra Flickr – inkludert skisser av det nye spa-anlegget:

Stena Line, Oslo 1. mars 2011

For mer informasjon kontakt linjesjef Stein Wettergreen, mobil 900 20 814.

Stena Line er et av verdens ledende ferjerederier med 35 skip og hovedkontor i Gøteborg. Stena Saga betjener ruten Oslo-Frederikshavn med avgang fra Oslo hver kveld med retur hver formiddag. Selskapet har tre forretningsområder; Skandinavia, Nordsjøen og Irskesjøen, og har et heldekkende linjenett med 18 ulike ruter til havner i Skandinavia, Storbritannia, Irland, Tyskland, Polen og Nederland. Stena Line har 5700 medarbeidere, og omsetningen var i 2010 mer enn 9 milliarder svenske kroner.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom