Stena til Sverige for å treffe nordmenn

Pressemelding   •   jul 05, 2012 08:45 CEST

Tre blide Sarpsborg-ungdommer reiser hver dag til Nordby-senteret for å treffe ferieshoppende nordmenn.  Fra venstre Camilla Hansen, Karolis Zvirblis og Therese Nilsen

Når Stena Line i Norge reiser til Sverige for å treffe nordmenn, blir det nesten som å «gå over bekken etter vann». Men det gjør det ikke, skal vi tro Stena Line-sjefen i Norge, Rickard Ternblom.

-I sommermånedene besøker nesten to millioner nordmenn Nordby-senteret rett på andre siden av Svinesund. Skal vi treffe nordmenn i store mengder i juli, kan vi ikke være noe bedre sted enn Nordby, fremholder Ternblom. – Og de besøkende der er midt i målgruppen for fergene våre fra Oslo og Gøteborg. Massevis av østfoldinger, men også mange reiseglade fra Oslo-området, Akershus og innlandet kommer dit. Ja, selv vestfoldinger og andre fra vestsiden av Oslofjorden treffer vi på Nordby.

Godt med plasser

Ternblom medgir at konkurransen om passasjerene er knallhard, og selv om noen avganger fra Oslo er fulltegnet, er det godt med plasser for den som har Danmark og landene sydover som feriemål.

-Og skulle det bli plassmangel fra Oslo, har vi jo også hyppige avganger fra Gøteborg til både Frederikshavn og Kiel.

The Reef - tropisk varme uansett vær

Rickard Ternblom slår også et slag for Stena Lines tropiske innendørs badeland –«The Reef» på Scandic-hotellet i Frederikshavn.

- Der er det bade- og sommervarme uansett vær- og føreforhold utendørs!

Du finner gode Stena Line bilder på Flickr.