Stenas Reisebarometer: Harald Rønneberg mest populære reisefølge blant kjendisene

Pressemelding   •   nov 22, 2011 09:53 CET

TV-kjendisen og Senkveld-program-lederen Harald Rønneberg, er kåret til landets mest populære reisefølge blant 22 personer kjent fra radio, TV, teater, kongehus og idrett.

10 prosent av de spurte i Stenas Reisebarometer 2011, svarte Harald Rønneberg på spørsmål om hvilken norsk kjendis de helst ville reise på en  weekend-reise med. Han ble tett fulgt av «Nytt på nytt»-trioen Linn Skåber, Knut Nærum og Jon Almås, og skijenta Therese Johaug.  Alle disse fikk åtte prosent oppslutning hver.

Mest populær hos kvinnene

Bakgrunnstallene viser at Harald Rønneberg er mest populær i aldersgruppene 18 til 50 år. Han er mer enn dobbelt så populær blant kvinner (13 prosent) som blant menn (seks prosent). Han er på topp også blant dem som tjener minst, men også i gruppen som tjener mest. Geografisk er det vestlendinger og innbyggere vest på Østlandet som med henholdsvis 16 og 13 prosent ønsker seg Harald Rønneberg som reisefølge på week end-turen.

Tone Damlie Aaberge syv prosent

De øvrige kjendisene fikk i tur og orden denne oppslutningen:

Tone Damlie Aaberge, syv prosent, Sven Nordin, fem, Kronprins Haakon, Jan Thomas og Prinsesse Märtha Louise, alle fire prosent, Kronprinsesse Mette Marit, tre, Petter Solberg, Aylar Lie, Fredrik Skavlan, Ari Behn, Lisa Stokke, Anne Rimmen og Thomas Numme, alle to, Dorthe Skappel og Gro Hammerseng en prosent og Axel Hennie og Henning Solberg 0,5 prosent.

For mer informasjon kontakt Elsa Grimsmo, mobil 90600662