Mills og Norges Olympiske Museum har inngått 10-årig samarbeidsavtale

Mills og Norges Olympiske Museum har inngått 10-årig samarbeidsavtale

Samarbeidsavtalen med Mills, som eies av matvarekonsernet Agra, innebærer at Agra og Mills vil benytte både Norges Olympiske Museum og Maihaugen til arrangementer og aktiviteter i årene som kommer.

«Vi gleder oss over all støtte og engasjement, og ser frem til å ha en stort norsk merkevarebedrift som Mills som samarbeidspartner til Norges Olympiske Museum og Maihaugen. Mills sin posisjon som merkevareleverandør og tilknytningen til regionen og OL på Lillehammer, gjør det ekstra spennende å ha de med på laget» sier administrerende direktør Jostein Skurdal i Stiftelsen Lillehammer Museum. Det er Stiftelsen Lillehammer museum som drifter både Maihaugen og Norges Olympiske Museum.

En spennende kombinasjon
Knut G Heje, konsernsjef i Agra mener at Norges Olympiske Museum var et naturlig og spennende valg for en samarbeidsavtale. «Både fordi vi som sponsorer under OL-94 ønsker å bidra til å formilde stolte olympiske øyeblikk, men også fordi vi mener at kombinasjonen av et OL-museum og Maihaugens fantastiske fasiliteter er en spennende kombinasjon», sier Heje.

Fakta om Agra Mills og Norges Olympiske Museum
Agra
er et av Skandinavias største merkevarebaserte næringsmiddelkonsern med selskaper i Norge (Mills DA), Sverige (Foodmark Sweden AB) og Danmark (Stryhns AS). Mills DA representerer hele verdikjeden innen næringsmiddelproduksjon og omfatter en rekke kjente produkter i dagligvaremarkedet representert ved merkevarer som Mills, Delikat, Melange, Soft og Vita hjertego. Agra konsernet har i dag 970 ansatte, og har en omsetning på NOK 3,5 milliarder

Norges Olympiske Museum åpnet dørene på Maihaugen i 2016. Gjennom interaktive installasjoner, multimediale presentasjoner og originale gjenstander kan besøkende oppleve uforglemmelige øyeblikk fra den olympiske historien. Med bistand fra de internasjonalt anerkjente museumsskaperne Mather & Co og Centre Screen Ltd, har Norge fått et museum i verdensklasse, og Idretts-Norge har endelig fått det museet de fortjener. Museet viser den globale OL-historien helt fra antikken til nåtid, men har også viet en stor plass til å vise Norge som vertsnasjon for tre olympiske leker, sammen med folkefest og norske pionerer og idrettshelter.

Norges Olympiske Museum ligger på Maihaugen på Lillehammer. Museet har som formål å samle, bevare, formidle, dokumentere og drive forskning i materiale fra den olympiske historie, med hovedvekt på norsk olympiske historie og norsk idrettshistorie generelt. OL-museet er interaktivt og moderne, og byr på spennende opplevelser av spektakulære olympiske øyeblikk.