Få perfekte gresskanter og prydbusker med STIHL HSA 26.

Perfekt formede hekker, busker og plenkanter med HSA 26 hekk- og gresstrimmer fra STIHL

Den batteridrevne minitrimmeren HSA 26 er det optimale hageredskapet for å klippe og trimme hekker og prydbusker. Maskinen leveres dessuten med en gresskniv for trimming av plenkanter. Sammen med den nylig lanserte grensagen GTA 26 utgjør HSA 26 basen i det nye batterisystemet AS fra STIHL.

Med HSA 26 får brukeren et lett, kompakt og praktisk hageverktøy for klipping og trimming av prydbusker og hekker. Det medfølgende buskkniven med dråpeformede kniver fanger effektivt opp kvister og skjær på begge sider – alt for å gi brukeren optimale klipperesultater.

• –HSA 26 kan brukes for å lage både dekorativt formede hekker og busker og distinkte rene linjer og veltrimmede plenkanter. Det er et premiumprodukt i 10,8 volt-klassen, sier Mats Gustafsson, nordisk produktsjef i STIHL.

I tillegg til buskkniv leveres maskinen med et gresskniv for trimming av plenkanter. Knivene kan enkelt byttes uten bruk av verktøy.

HSA 26 har gummibelagte gripeflater og ligger behagelig og stabilt i hendene takket være verktøyets ergonomiske og velbalanserte utforming. HSA 26 drives av et 10,8 V batteri med en effekt på 28 Wh, og den tydelige indikatoren holder oversikt over batterikapasiteten.

• –Dette er en perfekt maskin for vedlikeholdsarbeid i hager og andre mindre, grønne områder. Bruksområdene er mange, driftstiden lang og støynivået lavt. Jeg er overbevist om at mange kommer til å få stor glede av denne, sier Mats Gustafsson.

Hekk- og gresstrimmeren HSA 26 inngår i det samme batterisystemet, AS-systemet, som grensagen GTA 26, som ble lansert tidligere i vår. Begge maskinene kan brukes med samme batteri og lader. Nyheten HSA 26 veier bare 0,9 kg inkludert batteri, og leveres i en praktisk oppbevaringsveske for praktisk transport og enkel veggopphenging.

HSA 26 er tilgjengelig som et komplett sett med batteri og lader, eller som separat maskin.

HSA 26
Batterimodell: Lithium-ion-batteri AS 2, 10,8 V
Effekt: 28 Wh
Lader: AL 1
Knivlengde: 20 cm
Lydeffektnivå: 82 dB
Vekt: 0,9 kg inkl. batteri, med skjæreverktøy

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du kontakte:

Mats Gustafsson, produktsjef STIHL Norden, +46 (0)302-248 00,mats.gustafsson@stihl.se
Benedicte Movik, pressekontakt STIHL Norge, +47 33 42 05 00, benedicte.movik@stihl.no

STIHL utvikler og produserer verktøy til hage, skogbruk og landskapspleie. Produktene selges kun via autoriserte STIHL fagforhandlere. Det norske hovedkontoret ligger i Sandefjord. I 2018 hadde STIHL en omsetning på 3,78 milliarder euro. Konsernet har drøyt 17 000 medarbeidere i ca. 160 land. Les mer på www.stihl.no

Pressekontakt PR og kommunikasjonssjef STIHL Norden +46 73 736 23 14

STIHL leverer maskiner og produkter for hage, skog og grøntområder. Via sertifiserte forhandlere tilbyr vi blant annet batteridrevne hagemaskiner som robotgressklippere, hekksakser og gresstrimmere, samt høytrykksvaskere, motorsager, ryddesager og smarte løsninger for både privatpersoner og profesjonelle brukere. STIHL er et globalt konsern med kvalitet og sikkerhet som motto, og vi arbeider for å bidra til en mer bærekraftig fremtid. Konsernet har rundt 20 550 ansatte, og hadde en omsetning på 5,49 milliarder euro i 2022. Det nordiske hovedkontoret ligger i Sverige, med virksomhet i Norge, Danmark og Finland. Les mer på www.stihl.no.