STIHL innfører hjemlevering av motorsager

STIHL innfører hjemlevering av motorsager

Fra og med april tilbyrSTIHL mulighet for hjemlevering også av motorsager ved kjøp online hos sertifiserte forhandlere. Tidligere har kunder kun hatt mulighet til å hente hos en forhandler. Med denne beslutningen blir samtlige produktkategorier fra STIHL tilgjengelige for hjemlevering via forhandlere med nettbutikk.

I 2014 begynte STIHL å tilby onlinesalg og hjemlevering via sertifiserte forhandlere av alle produktkategorier unntatt skjæreverktøy. Deretter ble de resterende kategoriene lagt til, men ikke motorsager. Når det fra 1. april i år blir mulig å få motorsager til hjemlevering fra forhandlere med nettbutikk, er alle produktkategorier i sortimentet fra STIHL tilgjengelige på denne måten.

• –Nå får kundene mulighet til praktisk hjemlevering av samtlige produktkategorier fra STIHL. Vi er sikre på at vi kan nå nye markeder og innfri kundekravene samtidig som vi kan beholde varemerkefilosofien vår, sier Bjørn Sønsteby, salgssjef STIHL Norge.

Beslutningen om å tilby hjemlevering av motorsager i blant annet Sverige ble tatt i begynnelsen av 2020. For STIHL er sikkerhet et nøkkelord, og årsaken til at det har tatt tid med dette leveringsalternativet. Tidligere har kunder som har bestilt motorsager online, blitt henvist til en sertifisert forhandler for å hente produktet. Der har forhandleren levert det ferdig montert og prøvekjørt for å kunne tilby råd og instruksjoner for sikker bruk.

• –Vi har lett etter en løsning som gjør det enklere for kunden å handle produktene våre, samtidig som vi ikke mister ekspertisen og rådgivningen fra forhandlerne våre. Nå finnes det flere måter kundene kan få dette på, sier Bjørn Sønsteby.

Ved hjemlevering av motorsager gjelder følgende:

• Motorkropp, sverd og kjede leveres i én pakke.
  • STIHL forhandlere tilbyr kundestøtte via telefon og instruksjoner i ordinære åpningstider.
  • Netthandelplattformen hos autoriserte STIHL forhandlere tilbyr sikkerhetsinstruksjoner for motorsag og en tydelig lenke til hver modells aktuelle instruksjonsalternativer, f.eks. monteringsvideo.

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du kontakte:
Benedicte Movik, pressekontakt STIHL Norge, +47 94 14 45 24, benedicte.movik@stihl.no

Om STIHL

STIHL utvikler og produserer verktøy til hage, skogbruk og landskapspleie. Produktene selges kun via autoriserte STIHL fagforhandlere. Det norske kontoret ligger i Sandefjord. I 2018 hadde STIHL en omsetning på 3,78 milliarder euro. Konsernet har drøyt 17 000 medarbeidere i ca. 160 land. Les mer på www.stihl.no

Pressekontakt PR og kommunikasjonssjef STIHL Norden +46 73 736 23 14