Storebrand kutter renten på boliglån

Storebrand kutter renten på boliglån

Nok en gang kutter Storebrand boliglånsrenten, nå med inntil 0,20 prosentpoeng på alle lån. Laveste nominelle rente blir dermed 2,50 prosent.

- Vi skal til enhver tid være en konkurransedyktig bank og fortsetter å kutte renten for alle våre kunder, forteller Hanne Gudding, kommunikasjonssjef i Storebrand.

Som første bank i Norge utvidet også Storebrand aldersgrensen for opptak av Boliglån for unge, til og med 40 år. Produktet heter BLU40.

- Vi skal være markedsledende på denne type lån. Dagens rentekutt sikrer at denne gruppen kan refinansiere eller ta opp nye lån til en enda gunstigere rente, sier Gudding.

Nye rentebetingelser
Ny rente for BLU40 blir nominelt 2,50 prosent (2,59 % effektivt*), en rentenedsettelse på 0,20 prosentpoeng.

Beste rente på ordinært Boliglån blir 2,60 prosent nominelt (2,68 % effektivt**), og gjelder for kunder i Storebrand Fordel (kunder med tjenestepensjon i Storebrand). Beste rente for øvrige helkunder med Boliglån, blir nominelt 2,70 prosent (2,79 % effektivt***).

Innskuddsrentene settes ned med inntil 0,30 prosentpoeng. Beste sparerente etter endringen blir 1,70 prosent.

- Vi er i en posisjon i dag der vi tilbyr blant markedets gunstigste lånerenter. Dagens rentenedsettelse er en ytterligere bekreftelse på dette, avslutter Gudding.

Iverksettelse
For nye lån gjelder nye betingelser fra 20. mai. For eksisterende lån gjelder betingelsene fra og med 24. juli. Innskuddsrenten settes ned fra samme dato.

Full prisliste fremgår av Storebrands hjemmesider. De nye prisene vil oppdateres løpende.

Eksempler på effektiv rente:

*BLU40 -Boliglån for unge fra 18 t.o.m 40 år, innenfor 75% av boligens verdi,
2,50% nom. ,2,59% eff., 2 mill. o/25 år, tot. 2 708 450,-

**Boliglån 2 MNOK, Fordel Helkunder, innenfor 75% av boligens verdi,
2,60% nom.,2,68 % eff., 2 mill. o/25 år, tot. 2 737 017,-

***Boliglån 2 MNOK, Helkunder, innenfor 75% av boligens verdi,
2,70%nom.,2,79 % eff., 2 mill. o/25 år, tot. 2 769 283

Kundehenvendelser

Pressekontakt Logg inn og send "sikker melding" Dette pga personvernhensyn www.storebrand.no/infosider/ny-melding Klikk her - logg inn for å sende sikker melding