Kutter renten: Konserndirektør for personmarked, Heidi Skaaret.

Storebrand senker rentene igjen

Storebrand Bank setter igjen ned flytende rente på boliglån, med inntil 0,5 prosentpoeng.

– Vi setter nå ned renten for andre gang på under en uke. Det betyr at boliglånskunder i Storebrand bank får et rentekutt på inntil 0,85 prosentpoeng, sier Heidi Skaaret, konserndirektør for personmarked i Storebrand.

Med dette kuttet blir beste flytende nominelle rente på et boliglån i Storebrand 1,99 prosent.

– Vår viktigste oppgave nå er å ivareta kunder som er i en krevende økonomisk situasjon på grunn av koronautbruddet. Kunder som har blitt permittert eller selvstendig næringsdrivende som nå mister inntekter på grunn av koronatiltakene kan søke om avdragsfrihet på lånet, og det har mange av våre kunder gjort den siste uken, sier Skaaret.

Ekstraordinær situasjon

Rentekuttet kommer i en tid preget av urolige markeder.

– Markedet og samfunnet for øvrig befinner seg i en helt ekstraordinær situasjon, og det er mer krevende enn tidligere å si hvordan rentemarkedet vil utvikle seg fremover, sier Skaaret.

De nye rentesatsene gjelder fra 25. mars for nye boliglån, og trer i kraft for eksisterende lån fra 1. mai. Rentekuttet på 0,35 prosentpoeng som ble vedtatt den 18. mars, trer i kraft for eksisterende lån 30. april.

Også innskuddsrenten settes ned, samlet med inntil 0,5 prosentpoeng. Nye innskuddsrenter vil gjelde fra 27. mai.

Våre tiltak for å hjelpe kunder i en krevende situasjon vil oppdateres fortløpende på våre nettsider.

Storebrands ambisjon er å være best på sparing til pensjon. Storebrand skal levere bærekraftige løsninger tilpasset kundens livssituasjon slik at den enkelte får en bedre pensjon, og en bedre verden å gå av med pensjon i. Storebrand har om lag 40 000 bedriftskunder og 2 millioner personkunder, med hovedkontor på Lysaker utenfor Oslo. Storebrand forvalter over 800 milliarder kroner og er Norges største private kapitalforvalter. Vi jobber målrettet for å nå visjonen: Våre kunder anbefaler oss. Storebrand-aksjen (STB) er notert på Oslo Børs.

Besøk oss på www.storebrand.no og følg oss på twitter @Storebrand_no