Stor bredde i fargetrendene

Blogginnlegg   •   jan 31, 2017 16:05 CET

Stressless City i Paloma Dusty Rose. Sotede pasteller er tilbake i motebildet.

For 2017 introduserer Ekornes en rekke spennende trendfarger i hudkolleksjonen, hele 7 nye tekstiler og en ny, tidsriktig gråfarge for tredetaljer og bord.

- Nyhetene i hudkolleksjonen danner en tiltrekkende fargepalett, og gir stort rom for personlig variasjon. Ved å sette sammen de nye fargene på ulike måter, kan du både skape uttrykk som er mangefarget og artistisk, eller et sotet, avdempet uttrykk, sier interiørstylist i Ekornes, Berit Steffenssen.

Steffenssen leder komiteen som velger ut nye farger og kvaliteter for Ekornes. Her har hun med seg tekstileksperter, hudeksperter og representanter fra salgskontor i flere land. Deltagelse på trendseminar og messer rundt om i verden sikrer at Ekornes hele tiden kan ligge i front på dette området. Det er ingen tvil om at farge og kvalitet har stor betydning for møbelkundene.  - Farge er gjerne det første du legger merke til når du går inn i et rom, og farger blir det bare mer og mer av, forteller interiørstylisten.

Sterke trender i året som kommer

Ekornes har valgt Henna som sin signalfarge for 2017, i tråd med de røde tonene vi får se mye av i året som kommer. I tillegg til rødt, trekker Steffenssen frem tre sterke fargetrender som hun mener vil dominere interiørbildet fremover:

• Ulike nyanser av lilla og grønne toner er friske tilskudd i kombinasjon med en ellers klassisk fargeskala. Hydro er en sterk farge som vil fortsette fremover, og er en av fargene som fortsatt overrasker i spennende, nye fargekombinasjoner.
  • Vi ser en fargeskala som går fra veldig lyse, nesten transparente farger over til sofistikerte, sotede pasteller. Setter vi disse sammen med dype, varme og skarpe farger får vi mange spennende kombinasjoner å eksperimentere med.
  • Varme farger, som brun og oransje, kan gjerne kombineres med kjøligere lilla og lyse blå- eller gråtoner. Dette gir rom for mangfold og uttrykker en fin, skandinavisk eleganse. Ekornes introduserer blant annet en ny gråtone for beisede tredetaljer. Denne står sterkt i trendbildet nå, og er fin i kombinasjon med mange av de nye trendfargene for 2017.
  • Lettstelte tekstiler

Også i den nye tekstilkolleksjonen er det lett å finne igjen trendene fargeeksperten til Ekornes snakker om. Her er både de duse, støvete palettene og den dype, elegante fargeskalaen representert, i ulike kvaliteter.

Velur er på full fremmarsj, med sitt karakteristiske uttrykk som kler både de støvete pastellene og de dype, sotede fargene. Majoriteten av kundene etterspør lettstelte, slitesterke tekstiler, og disse er sterkt representert i den nye kolleksjonen.

Kommentarer (0)