«Stille natt Hellig natt» Tradisjonsrik førjulskonsert fyller kirker i Sør-Norge

Hvert eneste år i snart 30 år har den tradisjonsrike julekonserten «Stille natt Hellige natt» fylt kirker i Sør-Norge med julens budskap, førjulsstemning og tradisjonsrik julemusikk. Det skal de også gjøre i år.

De som i år skal skape julestemning er Marian Aas Hansen, Rune Larsen, Alexander Rybak og Maria Haukaas Mittet og nykommeren Hans Petter Moen, kjent fra underholdningsgruppa Cheezy Keys.Musikken er det som vanlig Jon-Willy Rydningen og Olav Torget som står for, sier produsent Tor Arne Ranghus i Taran AS.

Torsdag 24. november klokka 18.00 kommer de til Ålesund kirke, og klokka 21.30 er det konsert i Spjelkavik kirke. Fredag 25. november klokka 17.30 er de i Herøy kyrkje og klokka 21.30 i Volda kyrkje.

Neste år er det 30 siden Ranghus samlet folkekjære og profesjonelle artister for å for å synge julens budskap og ha konserter i kirker over hele Sør-Norge.
Siden 2001 har konserten vært sammen med Strømmestiftelsen, et samarbeid som har gitt flere millioner kroner stiftelsens arbeid med å utrydde fattigdom.

— Det er et stort privilegium å få reise rundt i flere av landets store kirker å formidle julens varme med vakker julesang og julemusikk. At vi støtter Strømmestiftelsen gir dette en dimensjon jeg er stolt over å få lov til å være med på, sier Maria Haukaas Mittet.

— For oss som får være med på dette betyr det ekstra mye at vi kan dele noe av det vi får med de som ikke har. Derfor vil noe av inngangsbilletten også i år gå til Strømmestiftelsen og deres arbeid blant de aller fattigste i verden, sier produsent, Tor Arne Ranghus i Taran AS.

” Stille natt Hellige natt” blir i år fremført 52 ganger i 47 kirker i Sør-Norge. Konserten blir avslutta i Fagerborg kirke i Oslo den 22. desember.

• Musikk

• stille natt hellige natt
  • julekonsert

• Møre og Romsdal

Strømmestiftelsen er en utviklingsorganisasjon som arbeider i 13 land i Asia, Øst og Vest-Afrika og Sør-Amerika. Vår visjon er en verden uten fattigdom.

Gjennom en Hjelp til selvhjelp ideologi arbeider vi for å hjelpe mennesker igang til å klare seg på egen hånd. Utdanning og spare- og lånegrupper og jobbskaping gjennom mikrofinans er noe av det vi jobber med.

Tor Arne Ranghus

Taran AS Produsent + 47 901 41 616