«Stille natt Hellig natt» Tradisjonsrik førjulskonsert fyller kirker i Sør-Norge

I snart 30 år har den tradisjonsrike julekonserten «Stille natt Hellige natt» fylt kirker i Sør-Norge med julens budskap, førjulsstemning og tradisjonsrik julemusikk. Lørdag 3. desember klokka 17.00 er de i Eidsberg kirke. 4 desember er det to konserter i Våler kirke klokka 14.30 og 17.00. Den 12 desember kommer konserten til Immanuels kirke i Halden klokka 17.30 og til Fredrikstad domkirke klokka 21.30. 20. desember klokka 17.30 Tune kirke, og klokka 21.30 Jeløy kirke.

— De som skal glede oss med julemusikk i år er Marian Aas Hansen, Rune Larsen, Alexander Rybak, Maria Haukaas Mittet og Hans Petter Moen. Sistnevnte er kjent fra underholdningsgruppa Cheezy Keys.Musikken er det som vanlig Jon-Willy Rydningen og Olav Torget som står for, sier produsent Tor Arne Ranghus i Taran AS.

Neste år er det 30 år siden Tor Arne Ranghus startet konserten og tok med seg folkekjære og profesjonelle artister for å ha julekonserter og synge julens budskap i kirker over hele Sør-Norge.
Siden 2001 har konserten, også kalt for alle julekonserters mor, samarbeidet med Strømmestiftelsen, et samarbeid som har gitt flere millioner kroner til stiftelsens arbeid i kampen mot fattigdom.

— Det er et stort privilegium å få reise rundt i våre kirker og være med på å formidle julens varme med vakker julesang og julemusikk. At vi støtter Strømmestiftelsen, gir dette en dimensjon jeg er stolt over å være med på, sier Maria Haukaas Mittet.

— For oss betyr det ekstra mye at vi kan dele noe av det vi får med dem som ikke har. Derfor vil noe av inngangsbilletten også i år gå til Strømmestiftelsen og deres arbeid blant de aller fattigste i verden, sier produsent, Tor Arne Ranghus i Taran AS.

«Stille natt Hellige natt» blir i år fremført 52 ganger i 46 kirker i Sør-Norge. Konserten blir avslutta i Fagerborg kirke i Oslo den 22. desember.

• Musikk

• strømmestiftelsen
  • stille natt hellige natt
  • julekonsert

• Østfold

Strømmestiftelsen er en utviklingsorganisasjon som arbeider i 13 land i Asia, Øst og Vest-Afrika og Sør-Amerika. Vår visjon er en verden uten fattigdom.

Gjennom en Hjelp til Selvhjelp ideologi arbeider vi for å hjelpe mennesker til å klare seg på egen hånd. Utdanning og spare- og lånegrupper og jobbskaping gjennom mikrofinans er noe av det vi jobber med.

Tor Arne Ranghus

Taran AS Produsent + 47 901 41 616