Dusjer med mønster, unikt designet for Svedbergs.

Våre populære dusjløsninger finnes nå med trendy mønster i stilren design. Flere og flere velger å ha en diskret fargesetting på vegger og gulv i baderommene, da passer sikkert noen av våre designede dusjer bra. Om man vil skape et mere personlig baderom kan man velge noen av våre dusjer med mønster på frostet glass. Dusjene er unikt designet for Svedbergs av Hanna Werning.

Hanna Wernings design er en komposisjon av samtidige og historiske referenser, en blanding av ornamentik, fargeinntrykk og rytme, flettet sammen for å skape noe nytt og lystfyllt i hverdagen.

- ”Då jag ritade Svedbergs duschmönster tog jag inspiration från mina många resor där jag studerat och fotograferat kakel, ornamentik och dekor i arkitekturen från exempelvis Portugal, Holland, Japan och USA. Jag ville också ta hänsyn till människokroppen och viljan att kunna skyla den men samtidigt ge möjlighet att se ut. Personligen gillar jag att få in så mycket naturligt ljus som möjligt i duschen, där av transparensen och det frostiga färgvalet”, forteller  Hanna Werning.

Dusjene finnes i fire forskjellige utgaver med tre forskjellige mønstre:

Fasett Casablanca skjermvegg mønster er inspirert av kakelmosaikk fra Marokko og fører tankene til et palass i Casablanca.

Entre New York halvrund hjørnedusj har et mønster som gir en følelse av storby pulsen.

Entre Istanbul rett hjørnedusj og Entre Istanbul enkel nisjedusj har samme trendy mønster med atmosfære fra Orienten.

Om Hanna Werning
Hanna arbeider over et bredt designspektra og arbeider verden rundt med spesialitet på mønster design, ekselmpel er: tekstiler, tapeter,glass og porselen. Hun har formgitt for bl.a Boråstapeter, Rörstrand, IKEA, Eastpak, Dagmar og Anna Sui.

Hanna vokste opp i Småland med nærheten til John Bauers trollskog og Dalstorp. Hun utdannet seg ved St.Martins College i London og det var der, i screentrykkavdelingen , hennes fascinasjon for mønster utviklet seg, og  la grunnlaget for hennes karakteristiske bildeverden. Idag har hun sitt eget designstudio i Stockholm. Hun har tidligere formgitt baderomsprodukter for verdenskjente baderomsprodusenten Roca. Oppgaven med å formgi dusjer for Svedbergs er det første hun gjør for en svensk baderomsprodusent.

Hennes mønster har bl.a blitt tildelt Elle Interiørpris årene 2004, 2007 og 2008, og tilllike årets mønster 2006 av tidsskriften Residence.

Fakta Svedbergs dusjer med mønster.

Entre New York halvrund hjørnedusj 90x90

Entre Istanbul rett hjørnedusj 90x90
Dusjen har to åpningsbare dører med transparent gulvlist. Dørene kan foldes innover når de ikke er i bruk, og det gir mere plass. Smarte hengsler senker døren når den lukkes og trykker listen mot gulvet. Størrelse: 90x90 cm, 195 cm høy.

Entre istanbul Nisje enkel 90
Entré Istanbul skaper en personlig utforming på baderommet ditt, om nisjedusj er det beste alternativet. En nisje er et bra alternativ for deg som vil unngå vannstenk og bløte gulv. Vendbar til høyre eller venstre. 90 cm bred og 195 cm høy.

Fasett Casablanca skjermvegg 90
Skjermvegg er en enkel løsning som dessuten kan brukes som romavdeler i baderommet. Finnes i dybde 90, høyde 197-201 cm.

Finnes å kjøpe i faghandel og velassorterte ineteriørbutikker fra og med Mai.

For mere info om forhandlere: www.svedbergs.no

Kontaktpersoner:
Marie Bengtsson. Markedssjef Svedbergs
+ 46 (0)321 533000
+ 46 (0)708 102045
marie.bengtsson@svedbergs.se

Dan Pettersson. Kreativ sjef Svedbergs
+ 46 (0)321 533000
+ 46 (0)702 676023
dan.pettersson@svedbergs.se

Vedfestede bilder er frie å publisere.

For mere bilder vv kontakt oss

• bad
  • baderom
  • baderommet

Svedbergs har ikke alltid produsert baderomsmøbler. Historien begynner med Holger Svedberg da han startet et blikkenslagerii 1920, for å produsere de beste melkespann i Sverige. Da sønnene hans hadde3 overtatt selskapet i begynnelsen av sekstitallet, begynte man å produsere baderomsskap som revolusjonerte landets baderom. Ingen hade tidligere kombinert speilet med et skap. Snart ble det bygget et stort snekkerverksted, og produksjonen av baderomsmøbler satte ordentig fart. Utviklingen fortsatte og idag inngår møbler,dusj, bad, porselen, håndkletørkere, batterier og tilbehør i produktprogrammet. Hovedparten av produktene produseres i våre egne fabrikker i Dalstorp og Hällabäck. For oss har det aldri vært et alternativ å flytte produksjonen fra Sverige. I dag er Svedbergs en av de ledende baderomsprodusenter i Norden. Det viktigste av alt er at hjertet og følelsen for et nøye  og presist produsert håndverk lever i aller høyste grad i Dalstorp.