Nyheter til alle badeglade

Badekaret blir ofte det naturlige midtpunktet på badet. Felles for alle badekarene fra Svedbergs er omtanken for kvalitet og finish så vel som samspillet mellom form og funksjon. Årets nyheter er ikke noe unntak.

Et varmt bad er deilig hverdagsluksus, en avslappende stund som får oss til å senke skuldrene. Svedbergs har alt fra enklere badekar til avanserte massasjekar som løfter nytelsen til nye høyder.

Nå kommer det spennende nyheter på badekarfronten. Eksklusive Savon er laget av det førsteklasses materialet «solid surface», som takket være den spesielle overflaten har høy slitestyrke og gunstige hygieniske egenskaper. Det runde Ume og det rektangulære Eno er fremstilt av akryl, et materiale som holder badekarene fine i mange år og gjør renholdet enkelt.

Nyheten Reyk i støpemarmor gjør badet ekstra behagelig ved hjelp av materialets varmebevarende egenskaper.

– Støpemarmor består av krystalliserte bergarter, som leder tankene til naturens varme kilder. Badet blir mer behagelig, og naturen blir tatt vare på. Det sier Katja Eriksson, markedssjef hos Svedbergs.

Svedbergs er Nordens ledende baderomsprodusent med salg i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Storbritannia, Estland, Latvia, Litauen, Russland og Ukraina. Moderselskapet Svedbergs i Dalstorp AB driver sin virksomhet i Dalstorp, Västergötland der også mesteparten av produksjonen finner sted. Siden 3. oktober 1997 har Svedbergs’ aksjer vært notert på Stockholms fondsbørs.