Ny divisjonsleder i Sweco

Pressemelding  •  26-10-2010 08:35 CEST

Tor Helge Indrebø blir ny leder for divisjon Vest i Sweco. Han overtar etter Ole Petter Thunes som slutter i selskapet. – Vi er svært glade for å ha fått en så kompetent, engasjert og erfaren leder som Tor Helge Indrebø, sier Vibecke Hverven, administrerende direktør i Sweco Norge.

Tor Helge Indrebø er i dag avdelingsleder for Bygg Anlegg Plan i divisjon Vest med 65 ansatte innen fagområdene bygg, anlegg, brann, geofag, samferdsel, arealplan og landskapsarkitektur. Tor Helge er sivilingeniør fra bygglinjen ved NTNU. Han har lang erfaring innen spesielt bruprosjektering og som oppdragsleder for en rekke større prosjekter. Sin lederkarriere startet han som leder for avdeling Industri i selskapet Instanes og deretter som daglig leder for Instanes fra 1999 til 2002. Han har siden vært leder for ulike avdelinger i Opticonsult og Sweco Norge.

- Vi setter stor pris på at Tor Helge Indrebø tar nok en ny utfordring i Sweco. Tor Helge er en særdeles engasjert person som står på og brenner sterkt for at Sweco og selskapets kunder lykkes på mange områder, sier Vibecke Hverven.

Divisjon Vest har ca. 200 ansatte og leverer tjenester innen bygg- og konstruksjonsteknikk, tekniske installasjoner, arealplanlegging, samferdsel og prosjektadministrasjon. Divisjonen har de senere årene oppnådd meget gode resultater og har for tiden svært mange spennende oppdrag.

- Vi ønsker Tor Helge lykke til som leder for divisjon Vest, og er sikker på at han vil klare å løfte divisjonen enda et hakk i forhold til dagens gode ståsted, sier Hverven.

For ytterligere informasjon kontakt:
Vibecke Hverven, adm. direktør i Sweco Norge AS.
Mob 975 30 372
E-post: vibecke.hverven@sweco.no

Om Sweco
Sweco er et av Norges ledende rådgiverselskap som tilbyr flerfaglige rådgivningstjenester innen teknikk og miljø. Sweco i Norge har 900 ansatte og 25 kontorsteder spredt over hele landet. Sweco-konsernet har en sterk posisjon i Norden og har 5.200 ansatte i 11 land med 100 kontorsteder. Sweco omsatte for 5 338,7 milliarder SEK i 2009, og gjennomfører for tiden oppdrag i ca. 80 land rundt om i verden.

Temaer:

Bygg, eiendom