Sweco overtar Conradi as

Pressemelding  •  01-06-2010 09:19 CEST

Rådgiverselskapet Sweco overtar det branntekniske rådgiverselskapet Conradi as. Selskapet med to ansatte blir en del av Sweco fra 1. juni. Sweco styrker med dette sitt flerfaglige tjenestetilbud på Vestlandet.

Med overtagelsen av Conradi as utvider Sweco sitt markedsområde på Vestlandet og tilføres dyktige branningeniører med bred faglig og formell kompetanse. Conradi as har en bred kundeportefølje i og rundt Bergen og Stavanger.

- Denne kompetansen er med på å styrke oss ytterligere innen brannteknikk, og gjør oss til det største branntekniske miljøet innenfor flerfaglige prosjekteringstjenester på Vestlandet. Conradi as har en solid posisjon i markedet og en kundeportefølje vi gleder oss til å videreutvikle sammen, forteller Tor Helge Indrebø, avdelingsleder Bygg-Anlegg-Plan i Divisjon Vest i Sweco Norge.

Norges første
Conradi as ble etablert i 2002 som en forlengelse av enkeltmannsforetaket Siv.Ing. Trygve Conradi, brannteknisk rådgiver – regnet som Norges første, rene firma innen brannrådgivning. Firmaet omsatte for 3,6 millioner kroner i 2009, og består av tidligere brannsjef i Bergen, Trygve Conradi, sammen med daglig leder Andreas Revheim.

- Sweco er et av de største flerfaglige rådgivermiljøene i Norge og signaliserer ambisjoner vi synes er svært interessante. Å bli en del av et stort flerfaglig miljø gjør at vi kan fungere tettere sammen med andre fagområder. Dette er en svært viktig forutsetning for å sikre at det branntekniske aspektet innehar den funksjonen det skal og bør ha, sier Andreas Revheim, daglig leder i Conradi as.

Enorm vekst
Sweco Norge har opplevd en kraftig vekst de siste årene. Siden 2005 har omsetningen økt med 150 prosent. Driftsresultatet har økt vesentlig mer, med nesten 270 prosent, fra 32 millioner i 2005 til 118 millioner kroner i 2009. I den samme perioden har selskapet opplevd mer enn en fordobling i antall ansatte, og teller i dag over 850 medarbeidere på landsbasis.

For ytterligere informasjon kontakt:
Tor Helge Indrebø, avdelingsleder Bygg-Anlegg-Plan i Divisjon Vest, Sweco Norge
Mob: 951 84 022
E-post: tor.helge.indrebo@sweco.no
Andreas Revheim, daglig leder i Conradi as
Mob.: 99 52 19 55
E-post: andreas@conradi.as

Om Sweco
Sweco er et av Norges ledende rådgiverselskap som tilbyr flerfaglige rådgivningstjenester innen teknikk og miljø. Sweco i Norge har 850 ansatte og 25 kontorsteder spredt over hele landet. Sweco-konsernet har en sterk posisjon i Norden og har 5.100 ansatte i 11 land med 100 kontorsteder. Sweco omsatte for 5 338,7 milliarder SEK i 2009, og gjennomfører for tiden oppdrag i ca. 80 land rundt om i verden.

Temaer:

Arbeidsliv