Nyttårsforsett på boks

Pressemelding   •   jan 10, 2017 15:00 CET

JANUAR-FAVORITT: Onico-salget går mot ny rekord i januar, for tredje året på rad.

Inngangen til et nytt år byr på nye muligheter – og dertil hørende nyttårsforsetter om trening, kosthold eller røykeslutt, for å nevne noen.

Det er merkbart på salget av Onico, den tobakk- og nikotinfrie snusen, som har et markant oppsving i januar.

Det selges 50 prosent mer Onico i januar enn i de øvrige månedene, og nær dobbelt så mye som på sommeren.

I januar 2015 bikket Onico-salget 100.000 bokser, som ble overgått i 2016. I 2017 ventes ny rekord igjen.

Onico er markedets mest solgte nikotinfrie snus, og inneholder plantefiber i stedet for tobakk. Porsjonene er lysere og mykere enn vanlig snus, og kommer i tre ulike varianter; original, lakris og mint.

Denne siden oppdateres av Swedish Match. Swedish Match utvikler, produserer og selger markedsledende varemerker innenfor produktområdene snus, andre tobakksprodukter, samt fyrstikker og lightere. Produktene selges over hele verden, og selskapet har produksjon i seks land med hovedkontor i Stockholm. Den globale nettoomsetningen var i 2015 på 14.486 MSEK. Swedish Match’ aksje er notert på NASDAQ OMX Stockholm (SWMA).