Stille og trygt med nye designytterdører

Maksimal lyddemping og ekstra innbruddsikre. Nå lanserer Swedoor svalgangsdører med helt nye muligheter som blant annet innebærer mindre støy og mer trygghet for dem som bor bak dørene.

Ytterdørene Silence bygger på en unik konstruksjon som byr på helt nye muligheter, siden de kan kombineres med lyd-, innbrudds-, brannbeskyttelse og røyktetthet. Også isolasjonsegenskapene er forbedret. De ulike klassifiseringene kan kombineres med en rekke ulike mønstre, dekor og glassfelt.

Dørene passer perfekt til leiligheter eller til hus som ligger i støyutsatte områder, for eksempel ved en trafikkert vei. Med en lydisolering i toppklasse (opptil 44dB) slipper de som bor i støyende miljøer å bli forstyrret, og den store nyheten er at dette nå lar seg kombinere med høy sikkerhet.

Nå kan du nemlig få en svalgangsdør med et nordisk, trebasert utseende, med sikkerhetsklassifiseringen RC3 (Resistance Class 3, iht. EN 1627). Dette er samme klassifisering som sikkerhetsytterdørene i stål som allerede finnes. Silence tilbyr i seg selv god beskyttelse mot innbrudd, men tilvalget RC3 innebærer at døren har svært god sikkerhet mot innbruddsforsøk med skrujern og kubein.

Innbruddbeskyttelsen er bare et eksempel på tilvalgene som kan gjøres på svalgangsdørene. Dørene kan fås i de fleste av Swedoors ytterdørsmodeller i ADVANCE-LINE, i valgfri NCS-farge, med sidelys og annet tilbehør.

Høyoppløste bilder:
Bilder kan lastes ned på perpr.no

• jeld-wen
  • ytterdører

JELD-WEN er en ledende global produsent av vinduer og dører, samt behandlet komposittpanel og plater. De har virksomheter i mer enn 20 land med samlet inntekt på 3,5 milliarder dollar, hvorav halvparten kommer fra land utenfor USA. Foretaket tilbyr produkter som forbedrer estetikk og funksjonalitet av boliger og næringsbygg. JELD-WENs store utvalg av produkter har fått flere utmerkelser og annerkjennelser for pålitelighet, innovasjon og kvalitet. Med et sterkt engasjement for bærekraftig utvikling er JELD-WEN en anerkjent leder innen produksjon av energieffektive produkter – og tilbyr verdifulle løsninger for byggledere, arkitekter og huseiere verden over. I Skandinavia selges JELD-WENs produkter under varemerket Swedoor. For mer informasjon, besøk www.swedoor.no.

Lydie Soares

Trade Marketing Responsible Markedsansvarlig for JELD-WEN Norge AS +47 95 97 34 91

Tara Hall

Product Manager External Doors +47 926 65 196