Pressemelding -

A Bygg blant de første ute med JOINT Collaborations nye samhandlingsløsning INTERAXO

Entreprenørfirmaet A Bygg varblant de første selskapene til å ta i bruk JOINT Collaborations egenutviklede samhandlingsløsning INTERAXO. Alle A Byggs prosjekter håndteres nå gjennom den nye samhandlingsløsningen.

A Byggs virksomhet er fokusert rundt oppføring av næringsbygg på Østlandet. Selskapet bruker ekstern arbeidskraft på byggeplass, med flere ulike leverandører. Samtidig er A Bygg i sterk vekst, tilegner seg stadig nye prosjekter og rekrutterer flere ansatte. En effektiv samhandlingsløsning er derfor nødvendig for å holde orden på prosjektplaner, dokumenter og prosesser.

Med INTERAXO får administratorer, prosjekterere og utførere felles tilgang til alle aktuelle dokumenter og tegninger, samt èn felles plattform for kommunikasjon. Samhandlingsløsningen legger til rette for samhandling mellom interne og eksterne aktører, fører til en oversiktlig prosess og effektiviserer arbeidet gjennom hele prosjektet.

Morten Raugstad, prosjektleder i A Bygg, er godt fornøyd med INTERAXO.

- Avgjørende for valget av INTERAXO var brukervennligheten som kommer med et så intuitivt og oversiktlig system. Utgangspunktet for å benytte seg av samhandlingsløsningen var å ha en felles katalogstruktur med oppdaterte tegninger, men på grunn av den oversiktlige mappestrukturen bestemte vi oss raskt for å bruke det som et fullverdig dokumentsenter.

- Stadig flere aktører i byggebransjen får øynene opp for gode skybaserte samhandlingsløsninger som er skreddersydd for bransjens behov, og dermed gir økt prosjektkvalitet og lønnsomhet. Vi ruller nå ut vår egenutviklede samhandlingsløsning Interaxo til bygg- og anleggsbransjen, og er svært glade for at aktører som A Bygg ser verdien av å ha en effektiv samhandlingsløsning som kjernen i deres prosjektleveranse, sier salgsdirektør Knut Albin Andersen i JOINT Collaboration.

• byggebransjen
  • byggeprosjekter
  • interaxo
  • prosjekthotell