Torhild Barlaup

Synsam Group rekrutterer Torhild Barlaup

Synsam Group ønsker Torhild Barlaup velkommen til den nye nordiske rollen som Head of Operational Excellence og Sales Coaching i Synsam Group, samt til rollen som leder for Etablering i den norske organisasjonen Synsam Group Norway.

Torhild Barlaup kommer senest fra MECA/Mekonomen Norge hvor hun har vært landssjef, tidligere var hun administrerende direktør i Meca Norge fra 2012. Før det har Torhild vært administrerende direktør i Snap Drive AS og hatt ledende stillinger innen salg, innkjøp og logistikk. Torhild begynner i Synsam Group høsten 2020.

Torhilds ansvar omfatter både konsernet og den lokale virksomheten Synsam Norge. Rollen som Head of Operational Excellence og Sales Coaching inkluderer et ansvar for å koordinere og effektivisere konsernets prosesser og øke produktiviteten i konsernets ca. 480 butikker. For å oppnå kundemøter i verdensklasse, vil Torhild også jobbe med utviklingen av medarbeiderprosessen sammen med konsernets People & HR avdeling. På nasjonalt nivå vil Torhild også være ansvarlig for etablering av nye butikker i Norge.

I rollen som Operational Excellence og Sales Coaching vil Torhild rapportere til administrerende direktør i Synsam Norge og være en del av den norske Ledergruppen. Hun vil også rapportere til People & HR Director Synsam Group.

– Det er veldig gledelig å ønske Torhild velkommen til Synsam Group. Med sin drivkraft, evne til å se både kundens og den ansattes behov og sin solide erfaring, vil Torhild være et viktig bidrag til Synsams fortsatte reise mot økt kundetilfredshet, vekst og lønnsomhet, sier Konserndirektør Håkan Lundstedt i Synsam Group.

For mer informasjon vennligst kontakt:

Susanne Westford, People & HR Director, Synsam Group

Tel: +46 (0) 8 619 28 60

Trond A. Gudbrandsen, Administrerende direktør, Synsam Group Norway AS

Tel; + 47 415 44 078

Synsam Group er en av Europas ledende aktører innen optikerbransjen og tilbyr unike løsninger innen både Eye Health og Eye Fashion med et bredt sortiment som går ut fra kundens ulike livsstiler. Selskapet finnes i Norden, har cirka 2000 medarbidere og en omsetning på 3,4 milliarder SEK (2018). Totalt har selskapet cirka 450 butikker som drives under varemerkene Synsam og Profil Optik i Danmark. Siden 2015 har Synsam Group gjennomført en transformasjon av hele sitt tilbud og har med en høy grad av digitalisering og andre innovative konsepter hatt en vekst og en lønnsomhetsutvikling som er blant de høyeste i Europa.

Malika Myrseth

Pressekontakt Head of Marketing +47 930 36 555

Vi ser deg.

Synsam Group er en ledende optikerkjede i Norden med et bredt og holdbart livsstilstilbud. Synsam Group tilbyr et bredt spekter av produkter og tjenester for Eye Health og Eye Fashion basert på kundens ulike livsstiler og behov. Konsernet har cirka 4000 ansatte, en omsetning på cirka 5,9 milliarder SEK (2023) og har cirka 500 butikker i Norden som drives under merkevarene Synsam, Ai Eyewear og Profil Optik i Danmark. Gjennom digitalisering, abonnementstilbud og andre innovative konsepter er Synsam Group en sterk innovatør i det nordiske optiske markedet på flere områder, inkludert kundereisen, produkttilbud og ESG. Synsam Groups aksjer handles på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com