Ny avtale med ÅRIM

Ny avtale med ÅRIM

TAFJORD signerte i dag avtale med ÅRIM om sluttbehandling av husholdningsavfall fra kommunene Giske, Sandøy, Vestnes og Sykkylven. Avtalen har en varighet på ett år, med mulighet for opsjon hvert år de kommende tre årene.

Avtalen som ble signert at styrelederne i Tafjord Kraftvarme og Årim, er gjeldende fra 15. august 2015. Den innebærer leveranse av knapt 5.000 tonn avfall årlig, noe som utgjør ca. 5% av kapasiteten ved Tafjord Kraftvarme sitt energigjenvinningsanlegg i Breivika.

Konsernsjef Erik Espeset er svært fornøyd med at TAFJORD vant denne anbudsrunden.

- Dette viser at vi er konkurransedyktige. At avfallet må fraktes kun over korte distanser, er jo også en stor fordel for miljøet. Samtidig er den avfallsbehandlingen vi har ved energigjenvinningsanlegget i Breivika en svært miljøvennlig løsning, sier han.

TAFJORD har hatt sluttbehandling av husholdningsavfallet fra Giske, Sandøy, Vestnes og Sykkylven siden august 2011. Dette etter at ÅRIM også hadde hatt denne kontrakten ute på anbud.

- Avtalen som ble inngått i 2011 hadde en varighet på to år med opsjon på ytterligere to år. Årim har valgt å benytte seg av denne avtalen fullt ut, noe som innebærer at vi fremdeles tar imot husholdning fra disse kommunene. Det at vi vant anbudsrunden nok en gang, betyr nok at Årim er godt fornøyde med det tilbudet vi har gitt, sier Espeset.