Takeda har presentert resultater for regnskapsåret 2015

Pressemelding   •   mai 10, 2016 14:52 CEST

FY2015: A year of turnaround to sustained growth; achieved full year management guidance

• Underlying revenue up +3.4% (reported revenue growing +1.7% to 1,807.4 billion yen), led by strong performances in Takeda's growth drivers (GI, Oncology, CNS and Emerging Markets)
  • Underlying Core Earnings up +8.1% (reported operating profit recorded 130.8 billion yen), aided by cost discipline
  • Underlying Core EPS up +21.7% (reported EPS was 102 yen), growing 2.5x faster than underlying core earnings

Growth Drivers continued to be robust

• Consolidated underlying revenue growth of Gastroenterology (GI), Oncology, Central Nervous System (CNS) and Emerging Markets – Takeda's Growth Drivers – was +9.5% year-to-year
  • Underlying revenue of GI +23.6%, Oncology +1.0%* and CNS +37.3% year-to-year
  • Emerging Markets underlying revenue +4.8% year-to-year with continued growth in the key markets of China, Russia and Brazil

*Underlying growth of Oncology excluding VELCADE royalties was +4.4%

Broad portfolio of growing products offsets loss of exclusivity decline

• ENTYVIO® is on track to exceed $2 billion MAT* sales within FY2018
  • Encouraging uptake of NINLARO® and TAKECAB®
  • BRINTELLIX® and ADCETRIS® showed continued growth
  • AZILVA® and LOTRIGA® are contributing to the Japan business

*Moving Annual Total @ constant currency

Efficiency gains continue

• Project Summit well exceeded full-year target resulting in 30 billion yen additional cost savings
  • Strong cash flow performance with Operating Free Cash Flow, excluding Actos settlement payment, reaching 230 billion JPY

FY2016 management guidance: A year of strategic focus to sustain growth

• Underlying Revenue: Mid-single digit growth (%)
  • Underlying Core Earnings: Low- to mid-teen growth (%)
  • Underlying Core EPS: Low- to mid-teen growth (%)

Takeda (TSE: 4502) er et forskningsbasert, globalt selskap med hovedvekt på legemidler. Selskapet er til stede i mer enn 70 markeder og satser blant annet innen spesialområder som kreft, mage/tarm og vaksiner.

Som det største farmasøytiske selskapet i Japan, og et av de ledende globale selskapene i industrien, arbeider Takeda, gjennom medisinsk innovasjon, for bedre helse for pasienter over hele verden.

I Norge har Takeda cirka 300 medarbeidere og et eget produksjonsanlegg i Asker utenfor Oslo. Målt i volum er Takeda landets største leverandør av legemidler. Takeda har et bredt spekter av reseptbelagte medisiner til sykehus, spesialister og allmennpraktiserende leger. Takedas reseptfrie medisiner og kosttilskudd selges i apotek.

Takeda kjøpte i 2011 Nycomed, som har vært en ledende aktør i norsk legemiddelindustri og en viktig del av nordmenns hverdag i over 140 år. Selskapet har skapt, utviklet og produsert flere av landets mest kjente legemidler. Den arven skal Takeda bygge videre på og jobbe for bedre helse og et friskere Norge.

Mer informasjon om Takeda på www.takeda.com

Mer informasjon om Takeda Norge på www.takeda.no

Kommentarer (0)