Tata Consultancy Services og SAS inngår nytt strategisk partnerskap

Tata Consultancy Services og SAS inngår nytt strategisk partnerskap

Tata Consultancy Services vil bistå flyselskapet med Agile, Cloud, AI og Automation

Tata Consultancy Services, ledende leverandør av globale IT-tjenester, konsulent- og forretningsløsninger, har inngått et nytt strategisk partnerskap med Skandinavias ledende flyselskap, SAS, i Sverige, Norge og Danmark.

Det langsiktige samarbeidet startet i 2012. Hittil er det bygget et robust digitalt fundament for virksomheten, inkludert en kontinuerlig IT-plattform og en digital e-handelsplattform. TCS har også jobbet med SAS sin Innovation Lab for å levere kvalitetsservice til kunder på tvers av innovative kanaler, som for eksempel Turi, en ny kunstig intelligens (AI) -powered personlig reisebyrå-chatbot.

SAS sitt nye strategiske partnerskap med TCS vil bygge på disse suksessene for å gi en bedre opplevelse for SAS-kunder, og skape differensieringspunkter og konkurransefortrinn for virksomheten. Samtidig vil teknologiplattformene som TCS utvikler for SAS bidra til at virksomheten skal vokse og transformere effektivt. SAS vil også bruke ignio ™, TCS 'prisbelønte kognitive automatiseringsprogramvare, for å administrere IT-operasjoner intelligent og drive data-drevet beslutningstaking.

"Å bli det første digitale flyselskapet er en viktig del av vår langsiktige strategi," sier Mattias Forsberg, CIO, SAS. "Skyteknologi, automatisering og agile løsninger spiller en viktig rolle med å forbedre tjenesten vi tilbyr våre kunder, og holde vår virksomhet på topp. TCS har blitt en viktig partner for SAS i vår digitale transformasjonsreise, og vi gleder oss til å samarbeide med TCS-teamet i årene som kommer.”

"Vårt nye strategiske partnerskap med TCS vil hjelpe oss med å realisere potensialet for teknologier som cloud, AI og automasjon, som er sentrale pilarer som vår fremtidige vekst vil være basert på," fortsetter Mattias Forsberg. "TCS 'kognitive automatiseringsprogramvare, ignio og Machine First ™ leveringsmodell vil forbedre kundeservice, redusere responstider for kundespørsmål, og levere ny innsikt for forretningsbeslutninger, samtidig som det gir bedre stabilitet og sikkerhet."

Samarbeidet vil også fokusere på å utvikle nye, smidige arbeidsformer, noe som gjør at SAS kan levere innovative produkter og tjenester til markedet raskere. TCS vil samarbeide tett med SAS for å implementere en ny, distribuert, smidig modell på tvers av hele virksomheten og utvikle en ny partnerskapsmodell basert på felles verdier, slik at virksomheten kan levere bransjens første produkter og tjenester

Om TCS Norge:

TCS har vært tilstedeværende i Norden siden 1991, og har om lag 12,000 fagfolk i Sverige, Finland, Norge og Danmark som leverer en konsulentdrevet, integrert portefølje av IT-relaterte tjenester. Siden 2010 har TCS mer enn tredoblet operasjonsstørrelsen i den nordiske regionen, med en signifikant økning i den lokale medarbeiderbasen. I Norden jobber TCS med over 60 kunder.

TCS har operert i Norge i mer enn et kvart århundre, og er en av landets største IT-arbeidsgivere med over 1600 ansatte som jobber på norske kontoer, hvorav om lag 600 av disse er basert i Norge. TCS har betjent det norske markedet siden 2001, og etablerte kontor i Oslo i 2006. TCS Norge jobber med helse, telekom, bank og finans, biovitenskap, produksjon, detaljhandel og distribusjon, energi, forsikring, reise og service, og hjelper med å tilpasse seg både mulighetene og utfordringene de møter i den digitale økonomien.

TCS Norge har kontorer i Nydalen, Oslo.

TCS Nordic Communications:

Roland Bägén, Head of Marketing & Communications, TCS Nordic Region

E-post: roland.bagen@tcs.com

Tlf: +46 7031 78024

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 56 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 601,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 29 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2024. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 15 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 10 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Nydalsveien 33, torgbygget