PRESSEINFORMASJON: TCS har de mest fornøyde kundene

PRESSEINFORMASJON: TCS har de mest fornøyde kundene

Norske kunder er mest fornøyd med TCS, og selskapet går til topps i Whitelane Research sin studie nok en gang. Med en score på 80 % for 2018 tar Tata Consultancy Services førsteplassen i kåringen for kundetilfredshet i Norge og for tiende år på rad i Norden.

Oslo, 25 april 2019: Tata Consultancy Services, TCS, er den leverandøren som har den høyeste kundetilfredsheten i Norge. Det viser Whitelane Research i en rapport basert på regionens mest omfattende undersøkelse av kundetilfredshet hos leverandører av IT-tjenester. Dette er fjerde året TCS ligger øverst på kåringen.

Mer enn 330 selskaper i Norden som er betydelige brukere av IT-tjenester har deltatt i undersøkelsen. Studien fra Whitelane Research viser videre at Norge er det landet i Norden hvor kundene er mest fornøyde. I tillegg er det tilgang på ressurser som er den viktigste årsaken til outsourcing, med en økning fra 68% i 2017 til 75% i 2018. Andre sterke drivere er fokus på kjernevirksomhet og kostnadsreduksjon. Nya innovative og digitale teknologiske løsninger anses som viktige for å sørge for forbedring av både IT og selve virksomheten.

Studien viser at TCS rangeres som nummer en i applikasjonsutvikling, - vedlikehold og – testing, samt SAAS, vilket er 4 prosentpoeng høyere enn andreplassen og hele 11 prosentpoeng høyere enn bransjegjennomsnittet. Selv i kategorien datasenter- og administrerende infrastrukturtjenester rangeres TCS som nummer en, 12 prosentpoeng høyere enn bransjegjennomsnittet. Totalt rangeres TCS 9 prosentpoeng høyere eller mer enn bransjegjennomsnittet i samtlige kategorier

Rajan Maheshwari, Country Manager hos TCS Norge: ”TCS sitt team i Norge er svært stolte over å bli rangert som nummer en i kundetilfredshet. Dette er et bevis på vår kundeorientering, vår solide kontekstuelle kunnskap om kundenes virksomheter og ikke minst vår ambisjon om å alltid gi kundene førsteklasses leveranser.

Årets undersøkelse viser også et kundefokus for å drive digital transformasjon. Det er spennende for vår bransje å se at selskapene i Norden vil øke sine investeringer for å fremme smidighet og innovasjon, samtidig som de utnytter utviklingen innen teknologi som robotikk and kunstig intelligens. Vi fortsetter å følge våre norske kunder på deres digitale transformasjonsreiser gjennom tette samarbeid, og vil sikre riktig tilgang på dyktig arbeidskraft, prosesser og teknologier."

Kontakt:Rajan Maheshwari, Country Manager – Norge

E-post:rajan.maheshwari@tcs.com

Tlf: +47 21 958 423

TCS Nordic Communications:

Roland Bägén, Head of Marketing & Communications,

TCS Nordic Region

E-post: roland.bagen@tcs.com

Tlf: +46 7031 78024

Om TCS Nordic

TCS har vært tilstedeværende i Norden siden 1991, og har om lag 12,000 fagfolk i Sverige, Finland, Norge og Danmark som leverer en konsulentdrevet, integrert portefølje av IT-relaterte tjenester. Siden 2010 har TCS mer enn tredoblet operasjonsstørrelsen i den nordiske regionen, med en signifikant økning i den lokale medarbeiderbasen. I Norden jobber TCS med over 60 kunder.

TCS har operert i Norge i mer enn et kvart århundre, og er en av landets største IT-arbeidsgivere med over 1600 ansatte som jobber på norske kontoer, hvorav om lag 600 av disse er basert i Norge. TCS har betjent det norske markedet siden 2001, og etablerte kontor i Oslo i 2006. TCS Norge jobber med helse, telekom, bank og finans, biovitenskap, produksjon, detaljhandel og distribusjon, energi, forsikring, reise og service, og hjelper med å tilpasse seg både mulighetene og utfordringene de møter i den digitale økonomien.

TCS Norge har kontorer i Nydalen, Oslo.

Om Tata Consultancy Services

Tata Consultancy Services er en organisasjon som tilbyr løsninger innen IT- og konsulenttjenester og forretningsutvikling. De har gjennom de siste femti årene bistått noen av verdens største selskaper med endringsprosesser. TCS tilbyr en konsulentledet, integrert portefølje av forretnings-, teknologi- ogingeniørtjenester og -løsninger. Dette leveres gjennom TCS sin unike og fleksible Agile delivery model, anerkjent som ledende standard innen software-utvikling.

Som del av Tata-gruppen, Indias største industrielle konglomerat, har TCS tilgang til over 390 000 av verdens beste konsulenter i 46 land. Selskapet inntektsførte USD 20,6 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2019, og er børsnotert på BSE Limited (tidligere Bombay Stock Exchange) og NSE National Stock Exchange i India. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende arbeid med samfunn rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 56 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 601,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 29 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2024. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 15 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 10 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Nydalsveien 33, torgbygget