TCL Communication lanserer nye, kraftige  Alcatel 3X til superpris

TCL Communication lanserer nye, kraftige Alcatel 3X til superpris

På den årlige forbrukerelektronikkmessen IFA i Berlin 6. september, lanserer TCL Communication flaggskipet Alcatel 3X, som er det nyeste tilskuddet i selskapets omfattende sortiment med smarttelefoner. Det er en kraftfull telefon, med flere funksjoner som er uvanlige i denne priskategorien.

Alcatel 3X har Super Full View Display, Google Assistant™ og fokus på virkelighetstro bilder. Mobiltelefonen har tre kameraer (16 MP + 8 MP + 5 MP AF), noe som tilsvarer TCLs ambisjon om å tilby mobiltelefoner som følger de nyeste trendene og gir den beste opplevelsen.

– Dagens trender peker mot at smarttelefoner leder i kappløpet innenfor digital fotografering. Derfor er det naturlig for oss å tilby produkter med høyere fleksibilitet, og dette er et produkt som skiller seg ut når det gjelder kamerasensorer og linsekombinasjoner, sier David Derrida, produktsjef for Europa hos TCL Communication.

– Vi er stolte over å kunne presentere flaggskipproduktet vårt – Alcatel 3X. En telefon med tre kameraer, høy ytelse og som tar helt suverene bilder uten at den koster en formue, fortsetter David Derrida.

Alcatel 3X tilbyr de aller råeste, nye funksjonene, med tynn dobbeltsidig 2,5D-glassdesign. Forsiden består til 89 % av HD-skjermen på 6,52", med Super Full View, buede kanter og stilig mini-notch. Telefonen er utstyrt med en åttekjernet prosessor, 64/4 GB minne og batteri på imponerende 4 000 mAh.

De tre allsidige kameraene på baksiden av telefonen gjør det mulig å ta bilder med bokeh-effekt – i sanntid, med ultra vidvinkel, nattvideo og AI-funksjoner som for eksempel motivgjenkjenning. Nye Alcatel 3X tar din digitale fotografering til helt nye nivåer.

Telefonen har også en spesiell funksjon som gjør at du raskt og enkelt får tilgang til Google Assistant™, slik at du enkelt kan åpne apper og få tilgang til den praktiske funksjonen Google Lens.

Alcatel 3X vil være tilgjengelig i handelen i løpet av høsten, med anbefalt pris fra
1 490 kr.

Peter Frisch, TCL Communication, + 46 709 93 84 15, peter.frisch@tcl.com

Europe Press Relations: eupr@tcl.com

alcatelmobile.com

tclcom.com

TCL Communication Technology Holdings Limited (TCL Communication) designer, produserer og markedsfører et voksende sortiment av produkter og tjenester for mobile enheter og internett over hele verden, med tre store hovedvaremerker: TCL, Alcatel og BlackBerry. Selskapets produkter markedsføres i mer enn 160 land i hele Nord-Amerika, Latin-Amerika, Europa, Midtøsten, Afrika og Asia-Stillehavsregionen. TCL Communication har hovedkontor i Hongkong og har ni FoU-senter fordelt over hele verden, med flere tusen ansatte. Les mer på www.tclcom.com.

TCL er et registrert varemerke for TCL Corporation. Alle andre varemerker tilhører sine respektive eiere. Alcatel er et varemerke som eies av Nokia, og brukes på lisens av TCL Communication. Varemerkene, som også omfatter men ikke er begrenset til, BLACKBERRY og EMBLEM Design, er varemerker eller registrerte varemerker som eies av BlackBerry Limited og som brukes på lisens. Den eksklusive retten til disse varemerkene er uttrykkelig forbeholdt. Alle andre varemerker tilhører sine respektive eiere. BlackBerry er ikke ansvarlig for noen produkter eller tjenester fra tredje part.

TCL Communication er representert i mer enn 160 land – i Nord-Amerika, Latin-Amerika, Europa, Midtøsten, Afrika og Asia-Stillehavsområdet.