TDC endrer videomarkedet med en komplett nordisk videokonferanse-løsning

Pressemelding   •   nov 18, 2011 08:01 CET

Videokonferanse-løsninger har tradisjonelt krevd at flere leverandører og netteiere involveres for kundens regning, noe som har ført til unødvendig lange og dyre prosesser. Dette endrer seg nå når TDC lanserer TDC Nordic Video, Nordens første komplette videokonferanse-tjeneste. Med eget nordisk nett, én kontaktperson og én avtale, tilbyr nå TDC sine nordiske kunder en mer pålitelig, enklere og mer fleksibel videokonferanse-løsning enn markedet har sett tidligere.

Om du benytter videokonferanse-løsninger i dag vil flere leverandører være innblandet, og med dette også flere kontaktpersoner og avtaler. Hvis du i tillegg ønsker videokonferanse-løsninger i flere nordiske land vil enda flere netteiere måtte dele løsningen, og slike løsninger vil ofte kreve store anleggskostnader.

TDCs nye tjeneste, TDC Nordic Video, endrer nå dette. Løsninger som tidligere har krevd flere leverandører krever nå bare én. Løsningen benytter TDCs eget nordiske IP VPN-nettverk, noe som sikrer stor kunnskap og kontroll over nettverket. Dette øker muligheten for en høyere driftsstabilitet og rask respons til enhver hendelse.

TDC Nordic Video er også operatør-basert, noe som innebærer en langt lavere initial investering, og at kostnaden kan kostnadsføres som en driftskostnad. Videokonferanse kan på denne måten bokføres på samme finansielle måte som når du administrerer tjenestereiser.

- Med TDC Nordic Video lanserer vi bransjens første komplette nordiske videokonferanse-tjeneste. Med vårt eget nordisk nettverk, felles nordisk vedlikehold og drift, og vår industriunike SLA, vinner kundene mange fordeler med TDC Nordic Video: Pålitelighet og enkle måter å kontakte leverandøren på er ett eksempel. En annen fordel er fleksibiliteten. Løsningen kan vokse med kunden - uavhengig av hvilket nordisk land bedriften bestemmer seg for å utvide til, sier Jens Munch-Hansen, Senior Executive Vice President og President i TDC Nordic.

Det er flere årsaker til at TDC nå tilbyr en nordisk videokonferanse-løsning i henhold til Munch-Hansen. TDC opererer i alle de nordiske landene, konsernet har et sterkt nordisk fokus, og de har gjennom årene lært å kjenne nordiske bedrifter og organisasjoners krav. Men det finnes også flere årsaker. Jens forklarer:

- Vi i TDC er selv tunge videokonferanse-brukere innen vår nordiske organisasjon. Med dette i tankene er det derfor logisk at det er vi som nå lanserer den første nordiske videokonferanse-løsningen. Jeg vet av personlig erfaring hvilken positiv effekt videokonferanser har på bedrifters effektivitet og kultur, da våre videokonferanser har ført til et tettere og nærere samarbeid mellom våre nordiske kolleger enn noensinne før.

Svein Ørbeck, Produkt og Markedsdirektør i TDC Norge, forklarer fordelene ytterligere:

- TDC Nordic Video innebærer en ny måte å tenke på da videokonferanser med TDC Nordic Video blir en operativ kostnad. Dette innebærer at du kan kostnadsføre en videokonferanse som en hvilken som helst tjenestereise.  På samme måte som du ikke skal måtte behøve å kjøpe et fly for å fly, skal du heller ikke behøve å kjøpe en dyr videokonferanseløsning for å videokonferere.

TDC leverer moderne og fleksible kommunikasjonsløsninger til bedriftsmarkedet og offentlig sektor i Norge og Norden. Løsningene implementeres på eget multiservicenettverk som sikrer høy kvalitet til konkurransedyktige priser. TDC har 215 ansatte i Norge og omsetter årlig for i overkant av en milliard NOK.
TDC i Norge er en del av TDC-konsernet, Danmarks ledende leverandør av telekommunikasjon, med en årlig omsetning på ca 26,2 milliarder DKK (2010) og rundt 10.000 ansatte.