TDC SKAL LEVERE BREDBÅNDSTJENESTER TIL BUSKERUD, TELEMARK OG VESTFOLD FYLKESKOMMUNER

Pressemelding   •   okt 11, 2012 09:00 CEST

Innkjøpssamarbeidet for Buskerud, Telemark og Vestfold fylkeskommune (BTV Innkjøp) har valgt TDC som ny leverandør av bredbåndstjenester. Avtalen har en årlig verdi på 6 - 8 millioner kroner. I sterk konkurranse med tre andre tilbydere oppnådde TDC høyeste score på både tilbudt løsning, pris og service.

Avtalen, som har en varighet på 2 år - med mulighet for forlengelse i inntil 2 år - omfatter leveranser av datalinjer og sentral internettaksess til både fylkeshus, videregående skoler, tannhelseklinikker, fylkesbibliotek og fengsler i de tre fylkeskommunene.

I totalvurderingen, sett opp mot tildelingskriteriene, oppnår TDC en score på 99,5 av totalt 100 mulige. Og innkjøpssamarbeidet for de tre fylkeskommunene, BTV Innkjøp, gir TDC toppscore på både tilbudt løsning, pris, service og miljø.

- Vi er selvfølgelig svært godt fornøyd med at de tre fylkeskommunene har valgt TDC som ny leverandør av bredbåndstjenester. Med denne avtalen tar vi et nytt og viktig steg i vår satsning inn mot offentlig sektor, sier administrerende direktør i TDC AS, Ketil Kivedahl.

TDC har tidligere levert bredbåndstjenester til flere fylkeskommuner, deriblant Aust-Agder, Vest-Agder og Rogaland. I tillegg benytter en rekke små og store kommuner tilsvarende løsninger fra TDC.

- Det er spesielt hyggelig at TDC scorer høyest på sentrale områder som løsning, pris og service. Det er et bevis for at vi tilbyr fremtidsrettede kommunikasjonsløsninger, av høy kvalitet og til riktig pris. Ikke minst gir det oss ekstra motivasjon til å fortsatt jobbe knallhardt med å utvikle innovative produkter og tjenester, avslutter Kivedahl.

TDC er en totalleverandør av kommunikasjonsløsninger til bedriftsmarkedet og offentlig sektor i Norge og Norden. Over eget eid DSL- og fibernettverk tilbyr TDC det samme tjenestespekteret i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Vår nordiske styrke ligger i å gi kundene våre tett oppfølging og en solid markedsinnsikt ved lokal tilstedeværelse.

TDC er den eneste nordiske data- og teleoperatøren som investerer i lokale aksessnett med bredbåndskapasitet. Selskapet har bygget nettverk i og rundt 80 av de største byene i Norden. Aksessnettene er koblet sammen gjennom et langdistansenettverk som utgjør ett av Europas raskeste nett.

TDC i Norge inngår i det nordiske TDC-konsernet, som er Danmarks ledende leverandør av telekommunikasjon, med en årlig omsetning på rundt 26 milliarder DKK (2011). I Norge er TDC i dag 199 ansatte, med hovedkontor i Oslo og avdelingskontorer i Stavanger, Bergen, Kristiansand, Arendal, Porsgrunn og Mandal.

For mer informasjon, se www.tdc.no eller www.tdc.com