Ny katalog fra Teknikmagasinet kåret til verdens beste

Pressemelding   •   jun 14, 2013 08:39 CEST

Den 14. juni lanseres Teknikmagasinets nye katalog for sommeren og høsten 2013. Med 16 sider ekstra er katalogen nå hele 388 sider tykk, og inneholder over 4200 dingser, inkludert 1100 nyheter. Katalogen kan hentes i en av de 24 butikkene rundt om i landet eller leses digitalt på selskapets hjemmeside.

–  Noe av det beste med sommeren er at du endelig kan finne frem bilen igjen og herje rundt på gården. Derfor har vi tatt en skikkelig titt på det radiostyrte sortimentet vårt og blant annet tatt inn en helt ny serie med biler fra Nanda. Vi får også inn Silverlit Mini Heli som er kåret til verdens minste serieproduserte RC-helikopter av Guinness, forteller Jannis Östlund, adm. dir. på Teknikmagasinet

Katalogen trykkes i over 2 millioner eksemplar per år, og er Norges mest leste gadgetkatalog. Den kåres hvert år, på en svært ydmyk måte, av Teknikmagasinet selv til verdens beste produktkatolog i alle kategorier.

Selvfølgelig inneholder katalogen også den berømte bløffkonkurransen som går ut på å finne et produkt i katalogen som egentlig bare er juks. Den som finner bløffproduktet, og samtidig kommer med den beste ideen til neste bløffprodukt, vinner et gavekort på 25 000 kr.

Bløffproduktet i den forrige katalogen var Caffé Amore, en morgengretten kaffemaskin som måtte godsnakkes med for å produsere det viktige, svarte gullet. Marius Solberg fra Bergen fant ut dette og er dermed skaperen av årets bløffprodukt som gjømmer seg en eller annen plass i sommerkatalogen.

Her kan du lese katalogen online.

Teknikmagasinet er en forhandlerkjede med et bredt utvalg innen bl.a. hjemmeelektronikk, gadgets, husholdning og personlig pleie. I 2011 omsetter Teknikmagasinet for ca. 900 mkr brutto. Teknikmagasinet utgir hvert år en tykk produktkatalog med et opplag på ca. 2 millioner.