Teknikmagasinet åpner i Byporten!

Pressemelding   •   mai 02, 2014 08:00 CEST

I dag, fredag 2. mai er det duket for åpning av Teknikmagasinets nye butikk i hjertet av hovedstadens travle knutepunkt; Byporten. Her blir det enkelt for alle dingsesugne nordmenn å stikke hodet innom når de er på farten.

Midt mellom biler, trikker, tog, t-bane og fotgjengeres møtepunkt på Oslo S har Teknikmagasinet kapret en plass for å kunne underholde travle nordmenn hvor nettopp de befinner seg. Den nye butikken i Byporten er lenge etterlengtet og endelig klar for å betjene kundenes behov.

-  Markedet ønsker stadig flere dingser fra vårt sortiment og selv om nettbutikken vår er åpen døgnet rundt, vet vi at kunder fortsatt vil kunne kjøpe varer i butikk og over disk. Derfor etterkommer vi gladelig ønskene og slår opp dørene i Byporten i dag, sier adm. dir. Jannis Östlund.

- Ekstra praktisk vil Byporten-butikken bli for alle som er i knipen og har glemt hodetelefonene eller iPad-laderen hjemme når de skal på langtur. Vi liker rett og slett å befinne oss på rett sted til rett tid, fortsetter Östlund.

Byporten er en av hjørnestenene i Oslos shoppingkjerne bestående av 80 unike butikker og spisesteder. Det naturlige møtepunkt for alle brukere av kollektivtrafikk i hovedstaden. En helt unik sammensetning av store kjedebutikker og små unike kremmerbuer gjør at Teknikmagasinet glir rett inn i kompositten.

Fra før har Teknikmagasinet sine butikker i hovedstaden blant annet i Gunerius, Karl Johans gate 2, Storo Storsenter, Stovner Storsenter, Strømmen Storsenter og Sandvika Storsenter. Byporten blir butikk nummer 26 i Norge og 114. i Norden. Etableringen i Norge fortsetter stadig, og den neste planlagte åpningen er i det splitter nye kjøpesenteret Fornebu S den 14. oktober.

Teknikmagasinet er en forhandlerkjede med et bredt utvalg innen bl.a. hjemmeelektronikk, gadgets, husholdning og personlig pleie. I 2012 omsetter Teknikmagasinet for ca. 1 milliard SEK inkl. moms. Teknikmagasinet utgir hvert år en stor produktkatalog med et opplag på ca. 2 millioner.