Albert E. Olsen blir TESS

TESS har kjøpt Albert E Olsens varelager og driftstilbehør. - Hadde ikke TESS vært på plass, ville en konkurrent ha vært der, sier Erik Jølberg, grunder og daglig leder i TESS as

- Dette innebærer at salget fortsetter som før. Leverandører og kunder kan forholde seg til Albert E. Olsen som tidligere. Både butikker og lager vil fortsette driften, men som TESS, sier Erik Jølberg.

TESS er teknisk faghandel som er totalleverandør av slanger og tilhørende produkter til off-shore, havbruk, industri og entreprenørmarkedet. Totalt har TESS 130 servicesentre i Norge. Konsernet omsatte for ca. 3 milliarder kroner i 2018 og har 1200 ansatte i inn- og utlandet.

Albert E Olsen begjærte oppbud 7. august i år. Selskapet hadde 137 ansatte og er representert på 16 steder i Norge. Driften av disse lokasjonene er nå TESS ansvarlig for. Det gjennomføres samtaler med ansatte for å finne løsninger som gjør at kundene kan forholde seg til sine vanlige kontaktpersoner. I 2018 hadde AEO en samlet omsetning på ca.400 millioner kroner. For TESS passer transaksjonen godt i de etablerte planer om fortsatt vekst og utvikling som tekniske faghandel, uttaler Erik Jølberg.

Kontakt:

For TESS: Ansgar Karlsen, teknisk direktør og styreleder: 905 01 649, ansgar.karlsen@tess.no
eller Erik Jølberg, gründer og daglig leder: 32 84 40 12

For bostyret: Stein Knut Tonning: 41669411
Arntzen de Besche Advokatfirma as

Eller via Anette Hansen, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt, TESS as, 975 15 708, anette.hansen@tess.no

TESS as leverer slanger og tilhørende vedlikeholdsprodukter til næringsliv og offentlig virksomhet i Norge og utlandet. Konsernet har 1200 ansatte i Norge, Europa, USA, Brasil og Singapore. TESS har servicesentre på mer enn 130 steder i Norge.