Koblet sammen slangen i Lier. F.v: Ansgar Karlsen, Tony Schoone, Jon Ivar Lindseth, Erik Jølberg, Ole Christian Espedal og Vidar Gustavsen, alle fra TESS.

Endelig utsalg i Lier igjen: Åpnet slangeverksted i Amtmannsvingen

- Slangeverkstedet i Amtmannsvingen i Lier sikrer lokalt næringsliv en enkel adkomst til tjenestene og varene våre, sier Erik Jølberg, gründer og daglig leder i TESS. Slangeverkstedet i Amtmannsvingen åpnet dørene torsdag 9. mai.

- Det er viktig for oss å kunne tilby lokalmiljøet slanger, vi har tross alt Nord-Europas største slangelager i nabolaget her, sier Erik Jølberg.

Hensikten med tilveksten er også å møte den økende etterspørselen lokalt i Lier, samt tilby et bredere tilbud for nærliggende kommuner. I tillegg vil TESS Amtmannsvingen avlaste TESS Drammen på slangeproduksjon under den omfattende byggeprosessen av det nye sentralsykehuset.

Næringsdrivende, bønder, entreprenører og andre i nærområdet ble torsdag møtt av nyoppussede lokaler og stor aktivitet. Bygget ligger sentralt og synlig til fra veien langs Lierstranda mot Gullhaug og Røyken.

- Jeg håper at Amtmannsvingen skal bli det stedet der bøndene eller entreprenørene og andre næringsdrivende kommer for å få løst sine slangebehov. Her finnes den beste kompetansen på slanger i Lier, sier lederen av slangeverkstedet, liungen Ole Christian Espedal.

Kompetanse om ulike bruksområder og trykknivåer er noen ganger livsviktig. I denne bransjen er fagfolk av avgjørende betydning både for helse, miljø og sikkerhet i tillegg til kvalitet. Hovedområdene for TESS Slangeverksted i Amtmannsvingen er slanger til høytrykk og lavtrykk.

Kontakt:

Ole Christian Espedal, leder, TESS slangeverksted, Lier: 480 70 026, oce@tess.no

Eller via Anette Hansen, kommunikasjonsdirektør, TESS as: 975 15 708, anette.hansen@tess.no

TESS as leverer slanger og tilhørende vedlikeholdsprodukter til næringsliv og offentlig virksomhet i Norge og utlandet. Konsernet har over 1000 ansatte i Norge, Europa, USA, Brasil og Singapore. TESS har servicesentre på om lag 140 steder