Den klassiske fuktighetskremen for tørr hud fyller 40 år

Pressemelding   •   sep 10, 2014 09:36 CEST

Decubal fyller år:

Den klassiske fuktighetskremen for tørr hud fyller 40

I år fyller den velkjente hudpleie klassikeren Decubal 40 år. Decubal er utviklet i nært samarbeid med nordiske hudleger og tilbyr en rekke fuktighetsgivende produkter til hele familien.  Alle produktene er helt uten parfyme, fargestoffer og parabener og kan brukes hver dag.

«Det nordiske klimaet virker uttørkende, og mange mennesker lider av tørr og sprukken hud. For personer med tørr eller svært tørr hud er det viktig å bruke milde og fuktgivende produkter som er skånsomme mot huden. Decubal har blitt anbefalt av fagfolk innen hudpleie siden introduksjonen for 40 år siden», sier Maria Tverraaen Moen, produktsjef i Actavis.

Profesjonell pleie for tørr hud siden 1974

Decubal ble utviklet i 1974 i nært samarbeid med hudleger ved Sahlgrenska universitetssykehus i Sverige. Hudlegene hadde oppdaget at pasienter med tørr hud ikke hadde gode nok fuktighetskremer å velge mellom. Actavis besluttet å involvere hudlegene i utviklingsprosessen, som førte fram til det første produktet – Decubal Original Clinic Cream – og til et langsiktig og kontinuerlig samarbeid for å fortsette utviklingen av Decubal og sikre topp produktkvalitet. Decubals 40 år lange historie har gjort oss til eksperter på tørr hud, og er et kvalitetsstempel for trygge og velprøvde produkter som er skånsomme mot huden.

Hudpleie fra topp til tå

Decubal har blitt solgt fra apotek i mer enn 30 år, og er en av de største hudpleieseriene for tørr og sensitiv hud i Norden. Dette er noen av de mest populære produktene i serien:

• Original Clinic Cream – den «klassiske kremen» for tørr hud

En fuktighetskrem for daglig bruk siden 1974. Decubal Original Clinic Cream beskytter og tilfører fuktighet til tørr og sensitiv hud, og kan brukes fra topp til tå av både barn og voksne. Clinic Cream er rik på fuktighetsgivende glyserin og det naturlige fettstoffet lanolin (renset), noe som bidrar til at kremen raskt trenger gjennom huden. 97 % av dem som bruker Decubal Clinic Cream, mener at det hjelper den tørre huden deres*. Fettinnhold: 38 %. Anbefalt pris: 92 kr/100 ml, 149 kr/200 ml, 244 kr/475 ml.

• Decubal Lips & Dry Spots Balm – nærende for tørre lepper

Decubal Lips & Dry Spots Balm er en fet, nærende og fuktighetsgivende salve for tørre lepper og andre tørre deler av kroppen som flisete neglebånd og tørre albuer. Lips & Dry Spots Balm inneholder beskyttende og fuktighetsgivende ingredienser som glyserin, lanolin og bivoks som gjør huden myk og glatt. Fettinnhold: 99 %. Anbefalt pris: 89 kr/30 ml.

• Decubal lipid cream – daglig pleie av veldig tørr og problematisk hud

Decubal lipid cream er det første produktet i en ny produktserie; Decubal treatment, som er utviklet for å hjelpe de som har veldig tørr og problematisk hud. Kremen har et høyt fettinnhold (70 %), er mild og skånsom mot huden og inneholder ingen unødvendige ingredienser som parfyme, fargestoffer eller parabener. Er dermatologisk testet og anbefalt av Astma-Allergi Danmark og det svenske Astma og Allergiforbundet.Anbefalt pris: 95 kr/100ml og 149 kr/200ml.

Det er tid for Decubal
Decubal er en komplett serie med hudpleieprodukter som skal lindre og forebygge tørr hud – døgnet rundt. Alle produktene i Decubals-sortiment er helt uten parfyme, fargestoffer og parabener og kan brukes av hele familien. Fra 2014 har serien fått et nytt, oppdatert utseende som gjør det enklere å velge de riktige produktene. Decubal selges kun i apotek der du også kan få profesjonelle råd om hvordan du best kan ta vare på huden din.

* Data fra Decubal Pluss

Les mer om produktene på www.decubal.no

Høyoppløselige bilder kan lastes ned her: http://www.mynewsdesk.com/no/actavis/images

For ytterligere informasjon kontakt:
Maria Tverraaen Moen, produktsjef, Actavis Norway AS. Mobil: +47 917 64 688, e-post: mmoen@actavis.no

Om Actavis Norway AS

Actavis er et globalt legemiddelselskap som jobber innenfor utvikling, produksjon og distribusjon av generiske legemidler (reseptpliktige og reseptfrie), handelsvarer og biotilsvarende legemidler. Selskapets globale hovedkontor ligger i Parsippany, New Jersey, USA.

Det nye Actavis plc. er en kombinasjon av Watson Pharmaceuticals Inc og Warner Chilcott. Actavis er nå det tredje største generiske legemiddelselskapet i verden, med mer enn 750 molekyler i 1700 doseringskombinasjoner, som markedsføres globalt gjennom virksomheter i over 60 land. Det norske kontoret ligger på Skøyen i Oslo.