God munnhygiene for deg som alltid er på farten

Pressemelding   •   jan 05, 2017 14:52 CET

God munnhygiene for deg som alltid er på farten

Det er lett å slurve med tannpleierutiner i en travel hverdag. Denne vinteren kommer Flux med en helt ny serie fluor tyggegummi, som enkelt hjelper deg med å opprettholde sunne tenner gjennom hele uka.

Småspising og inntak av sukkerholdige matvarer mellom måltidene kan føre til skade på tennene. Heldigvis er det noen enkle grep du selv kan gjøre for å motvirke hull og syreskader.

Tyggegummi som gir beskjed når jobben er gjort

I gjennomsnitt produserer vi over én liter spytt daglig. Spyttes reguleres jevnlig, smører slimhinne og forebygger dannelse av karies. Spyttkjertlene produserer mer spytt når du tygger pastiller eller tyggegummi. I dag finnes det et bredt utvalg av pastiller og tyggegummi, likevel er det ikke alle som er like bra for tennene.

Flux tyggegummi skiller seg fra andre tyggegummier, da den blant annet inneholder fluor som hjelper til med å holde tennene sterke. Ta en tyggegummi etter hvert måltid, for best effekt.

Tyggegummien vil miste smaken, etterhvert som fluoren tygges ut og blandes inn i spyttet. På denne måten vet du at tennene har fått den pleien de trenger. Flux tyggegummi kommer i smakene fresh fruit og cool mint, og kan benyttes gjennom hele dagen.

For god munnhelse gjennom hele uka:

1. Puss tennene med fluortannkrem og rengjør med tanntråd, eller tannstikker hver morgen og kveld.
  2. Bruk gjerne fluortabletter eller fluorskyllevann ved behov for ekstra fluortilskudd
  3. Bytt tannbørste minst fire ganger i året.
  4. Ha faste måltider. Bruk vann som tørstedrikk mellom måltidene.
  5. Unngå sukkerholdig snacks mellom måltider og ved sengetid.

For mer informasjon:

Produkt: Maria Tverraaen Moen, produktsjef, mobil: +47 917 64 688, e-post: mmoen@actavis.no
Bilder:kristin.lindhjem@hkstrategies.com / +47930 85 885

Flux tyggegummi selges på apotek og har anbefalt utsalgspris: 49 kr.

I 1963 ble Flux introdusert i Norge. Gjennom årene har Flux vokst til å bli en familie av produkter for munn- og tannhelse. Produktserien består i dag av både fluortabletter, fluorskyll, tannkrem og tyggegummi for både barn og voksne. Flux er en av Norges mest brukte fluorskyll og Flux fluortabletter er Norges mest brukte fluortabletter. Med et høyt fluorinnhold gir Flux deg sterke tenner og hjelper til med å forebygge karies. Vi har til og med produkter for god ånde og mot tørr munn. Produktene er enkle og morsomme å bruke samtidig som de gjør nytte.

Flux-produktene er utviklet i nært samarbeid med skandinavisk tannhelse og er uten alkohol, parabener og andre unødvendige tilsetningsstoffer. Produktene blir ofte anbefalt av tannhelsepersonell.

Vår visjon er at tannhelse skal være gøy!

Teva er blant de ti største legemiddelselskapene i verden, med hovedsete i Israel og notert på NYSE -børsen i New York. Selskapet har 58 000 ansatte. Som verdens største generikaforetak, omsetter Teva mer medisin og bidrar til behandling av flere pasienter enn noe annet legemiddelselskap. Bare i Norge lever Teva medisiner til 1 million pasientdøgn daglig.

Teva bidrar til bedre folkehelse, både ved å utvikle og levere innovative medisiner og ved å bidra til besparelser av offentlige utgifter gjennom å markedsføre generiske legemidler. I tillegg har Teva produkter innen

hudpleie og tannhelse.

Teva ble nylig slått sammen med Actavis, og representerer derfor nå preparater som ble utviklet og markedsført av det norske Apotekernes Laboratorium.