Myk vinterhud med fem gode råd

Pressemelding   •   okt 05, 2016 09:00 CEST

Decubal lipid cream

Myk vinterhud med fem gode råd

Vinteren har kommet for å bli og det er ikke mye som skal til før sesongens kulde setter sine spor - også på huden. Gode pleierutiner sammen med en fuktighetsgivende krem er nøkkelen til å opprettholde en vakker glød gjennom hele året. Her får du fem enkle grep til frisk, sunn hud.

1. Gode renserutiner: Gjør rensing av huden til en fast rutine, enten du bruker sminke eller ei. Skrubb huden for døde hudceller, rens ansiktet og påfør rikelig med fuktighetsgivende krem
  2. Drikk nok vann: Ta med deg en drikkeflaske på jobben, slik gjør du det enklere å holde det daglige væskeinntaket oppe. Drikk gjerne et glass vann sammen med kaffekoppen.
  3. Få i deg nok fettsyrer og vitaminer: Mangel på vitaminer og fettsyrer kan føre til slapp hud og urenheter. Spis fet fisk, drikk tran og spis nok grønnsaker.
  4. Krem til vinterkulden: Smøre et lag med fet krem på huden i god tid før du skal ut i kulden. Bruk hansker eller votter på hendene og pakk deg godt inn med varme klær.
  5. nok søvn: Et fast søvnmønster og mindre koffein kan hjelpe dersom du har problemer med å få sove. Hold deg også unna digitale enheter minimum én time før leggetid.

Decubal har to nærende og fuktighetsgivende kremer for sensitive og tørr vinterhud, helt uten parfyme, fargestoffer og parabener. Kremene er perfekt for deg som lett får tørr hud og ikke ønsker å bruke for mye på dyre kremer.

Decubal lipid cream 100ml pris: 99,-

Produktegenskaper

• Intensivt nærende og fuktighetsgivende fet krem.
  • Høyt fettinnhold: 70 %.
  • Med vaselin og parafin som legger en beskyttende hinne på huden, som dermed får hjelp til å holde på fuktigheten.
  • Forbedrer hudens elastisitet.
  • Lett konsistens som raskt trenger inn i huden.
  • Ingen fargestoffer, parfymer eller parabener.

Passer bra for

• Tørr, sensitiv og plaget vinterhud.

DECUBAL HAND CREAM, Pris: 85,-

Produktegenskaper

• Fuktighetsgivende, pleiende og beskyttende.
  • Med avokadoolje som gir næring.
  • Med høyrenset lanolin som raskt tas opp av huden og er mykgjørende.
  • Med hyaluronsyre som bidrar til å bevare fuktigheten i huden.
  • Med silikon som gir huden en beskyttende overflate.
  • Ingen fargestoffer, parfymer eller parabener.

Passer bra for

• Tørr og sensitiv hud.
  • Kan brukes av hele familien.
  • Daglig og forebyggende pleie av tørre hender.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Maria Tverraaen Moen, produktsjef, mobil: +47 917 64 688, e-post: mmoen@actavis.no

Bilder: kristin.lindhjem@hkstrategies.com / +47930 85 885

Nettside: www.decubal.no

Teva er blant de ti største legemiddelselskapene i verden, med hovedsete i Israel og notert på NYSE -børsen i New York. Selskapet har 58 000 ansatte. Som verdens største generikaforetak, omsetter Teva mer medisin og bidrar til behandling av flere pasienter enn noe annet legemiddelselskap. Bare i Norge lever Teva medisiner til 1 million pasientdøgn daglig.

Teva bidrar til bedre folkehelse, både ved å utvikle og levere innovative medisiner og ved å bidra til besparelser av offentlige utgifter gjennom å markedsføre generiske legemidler. I tillegg har Teva produkter innen

hudpleie og tannhelse.

Teva ble nylig slått sammen med Actavis, og representerer derfor nå preparater som ble utviklet og markedsført av det norske Apotekernes Laboratorium.