Nyhet! Sikre ferien med barnas favoritt

Pressemelding   •   mai 15, 2014 13:40 CEST

Produktnyhet: Flux Junior med jordbærsmak
Sikre ferien med barnas favoritt

Sommer og ferietid er for mange foreldre en prøvelse for tannpleie-rutinene, og samtidig endrer vi spisevanene til det mer søte slaget med is, brus og annet godt i sommervarmen. Med produktnyhetene fra Flux Junior blir det enklere å ikke glemme rutinene i ferien.

Flux Junior har i en årrekke vært barnas smaksfavoritt innen tannpleie. Nå lanserer Flux to nye produkter for junior; fluorskyll og tyggegummi med god smak av jordbær. Flere ulike barneprodukter å velge mellom gir både variasjon og økt motivasjon for barn til å ta vare på tennene sine året gjennom. Flux er utviklet i nært samarbeid med skandinavisk tannhelsetjeneste.

– I ferietider har vi en tendens til å endre rutinene våre. Dette gjelder også rutinene vi har for tannhygienen vår, og vi er ikke like flinke til å pusse tennene som vanlig. Flux har nå lansert to gode produkter som skal gjøre det enklere å ta vare på tennene og de gode rutinene i ferien, sier Maria Tverraaen Moen, produktsjef hos Actavis.

I utviklingen av produktene ble det undersøkt hvilke smaker som foretrekkes av barn, og når sommerfavoritten jordbær toppet listen var valget enkelt – det måtte bli produkter med jordbærsmak.

Flux Junior Jordbær Fluorskyll

Flux Junior fluorskyll med jordbærsmak inneholder 0,05 % Natriumfluorid (NaF). Regelmessig bruk av Flux fluorskyll styrker tannemaljen og forebygger karies (hull i tennene). For best effekt bør man skylle med 10 ml Flux 1-2 ganger om dagen. Flasken har en praktisk doseringspumpe som gir en eksakt dosering. Anbefalt utsalgspris for Flux Junior Fluorskyll (500 ml) kr 79,-

Flux Junior Jordbær Tyggegummi
Flux Junior Tyggegummi er en tyggegummi med god jordbærsmak. Den sukkerfrie tyggegummien er et kosttilskudd som inneholder xylitol, kalsium og c-vitamin. Flux Junior Tyggegummi øker spyttproduksjonen, som nøytraliserer plakksyrer som er en risikofaktor for å utvikle karies. Veiledende pris for Flux Junior Jordbær Tyggegummi er kr 19,-

Flux Junior Jordbær fluorskyll og tyggegummi er utviklet for barn fra 6 år, og selges hos apotek og utvalgte tannklinikker fra mai 2014. I Flux-familien finnes også Flux Junior fluorskyll og tannkrem med fruktmintsmak, samt fluortabletter i flere smaker og styrker. Les mer på fluxfluor.no

Hvem bør skylle med fluor?

Barn med økt risiko for karies kan ha behov for ekstra tilskudd av fluor. Barn som har som vane å innta mat eller drikke om natten, småspiser ofte eller bruker tannregulering er eksempler på risikogrupper for økt karies blant barn.

Høyoppløselige pressbilder er tilgjengelig på http://fluxfluor.no/kontakt/# under fanen Presserom

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:Maria Tverraaen Moen, produktsjef, Actavis. Tlf: +47 917 64 688 mmoen@actavis.no

Om Actavis Norway AS

Actavis er et globalt legemiddelselskap som jobber innenfor utvikling, produksjon og distribusjon av generiske legemidler (reseptpliktige og reseptfrie), handelsvarer og biotilsvarende legemidler. Selskapets globale hovedkontor ligger i Parsippany, New Jersey, USA.

Det nye Actavis plc. er en kombinasjon av Watson Pharmaceuticals Inc og Warner Chilcott. Actavis er nå det tredje største generiske legemiddelselskapet i verden, med mer enn 750 molekyler i 1700 doseringskombinasjoner, som markedsføres globalt gjennom virksomheter i over 60 land. Det norske kontoret ligger på Skøyen i Oslo.