Tryggere vei til hvitere tenner

Pressemelding   •   jun 14, 2013 10:53 CEST

Nå kan du endelig bleke tennene på egenhånd uten å utsette deg for hydrogenperoksid . Kliniske studier har vist at nye iWhite Instant er trygg og sikker for tenner og tannkjøtt, og gir hvitere farge umiddelbart etter førstegangs bruk.

– Mange tannblekingsprodukter inneholder hydrogenperoksid som kan skade tennene og tannkjøttet. iWhite Instant er et nytt og skånsomt alternativ for de som ønsker en rimelig og sikker måte å få hvitere tenner på, sier Maria Tverraaen Moen, produktsjef i Actavis.

iWhite Instant – inntil 8 nyanser hvitere tenner

iWhite Instant er et produkt for hvitere tenner og er utviklet for hjemmebruk. Produktet består av 10 tynne og fleksible skinner som er behagelige å ha i munnen og gir et godt resultat. Du trenger ikke koke skinner, bruke sprøyter eller børster, måle opp gel eller bruke spesiell tannkrem eller munnskyllevann. Skinnene inneholder en ny, revolusjonerende formel som er vist å være trygg for tennene. Bruk iWhite Instant i 20 minutter per dag i 5 dager på rad. Den er sikker å bruke, og med hvite kalsiumkrystaller gir den deg tenner som er inntil åtte nyanser hvitere. Deretter kan du ved behov forbedre resultatet med 1–2 skinner så ofte du ønsker. Skinnene er hygienisk vakuumpakket, passer til alle og er forhåndsfylt med aktiv gel.

Ny unik teknologi
iWhite Instant bygger på en unik FCC-teknologi (Filmo-Crystallized Calcium – filmkrystallisert

kalsium) som umiddelbart gir hvitere tenner, aktivt fjerner flekker og samtidig styrker

tennene. De hvite kalsiumkrystallene i kombinasjon med sterke filmdannende polymerer

fester krystallene fysisk på tannoverflaten, noe som gir en optisk hvitere effekt. FCC teknologien har blitt forbedret med en innovativ nyhet for hvitere tenner uten hydrogenperoksid: PAP - er et kraftig flekkfjerningsmolekyl som bryter ned misfarging på tennene uten å påvirke selve tannoverflaten.

Egenskaper

• Utviklet med unik og effektiv FCC-teknologi (filmkrystallisert kalsium)
  • Klinisk bevist å gi raskt hvitere tenner
  • Inntil 8 nyanser hvitere på bare 20 minutter per dag
  • Aktiv flekkfjerning
  • Styrker tennene med enkel behandling i ett trinn, klar til bruk, trenger ikke blandes
  • Bekvemt: Myke, gjennomsiktige skinner i en størrelse som passer til alle, gir bekvem tannbleking
  • Gjør både forsiden og baksiden av tennene hvitere

Priser og salgssteder

iWhite Instant lanseres foreløpig i Vitusapotek i sommer, og i Boots apotek og Apotek 1 fra september. Produktet vil være tilgjengelig i nettbutikken til vitusapotek.no fra mandag 17. juni.

Veiledende pris: 499 kr (inneholder et sett for fem dagers behandling).

iWhite Instant markedsføres og selges av Actavis i de nordiske landene. Produktet er utviklet av Sylphar som er et belgisk foretak. iWhite Instant er klassifisert som et kosmetisk produkt og registrert hos belgiske myndigheter.

Pressebilder og mer informasjon kan lastes ned på hjemmesiden: http://www.iwhiteinstant.com/nb/presse

For ytterligere informasjon kontakt: Maria Tverraaen Moen, produktsjef, Actavis Norway AS.

Mobil: +47 91 76 46 88, e-post: mmoen@actavis.no
_________________________________________________________________________________________________________

Actavis er et globalt legemiddelselskap som jobber innenfor utvikling, produksjon og distribusjon av generiske legemidler (reseptpliktige og reseptfrie), handelsvarer og biotilsvarende legemidler. Actavis er nå det tredje største generiske legemiddelselskapet i verden, med mer enn 750 molekyler i 1700 doseringskombinasjoner, som markedsføres globalt gjennom virksomheter i over 60 land.  Les mer om oss på www.actavis.no

Om Actavis Norway AS

Actavis er et globalt legemiddelselskap som jobber innenfor utvikling, produksjon og distribusjon av generiske legemidler (reseptpliktige og reseptfrie), handelsvarer og biotilsvarende legemidler. Selskapets globale hovedkontor ligger i Parsippany, New Jersey, USA.

Det nye Actavis plc. er en kombinasjon av Watson Pharmaceuticals Inc og Warner Chilcott. Actavis er nå det tredje største generiske legemiddelselskapet i verden, med mer enn 750 molekyler i 1700 doseringskombinasjoner, som markedsføres globalt gjennom virksomheter i over 60 land. Det norske kontoret ligger på Skøyen i Oslo.