CHANGE - Starten på The Body Shops nye CSR-strategi

Pressemelding   •   feb 01, 2016 10:13 CET

Change - det ligger i dine hender

THE BODY SHOP® X EINE = CHANGE

Ikoniske Hemp Hand Protector fra The Body Shop® får en ny forpakning, re-designet av en av verdens mest kjente gatekunstnere – EINE.

Ved bruk av EINE’s kjente typografi kommuniserer Hemp Hand Protector det positive og kraftfulle budskapet, CHANGE. I samsvar med The Body Shop® sitt mål om å utgjøre en positiv forskjell i mennesker liv på en global basis, gir det kraften til CHANGE i dine hender.

"Vi beundrer EINE’s gatekunst som som skaper kraftfullt budskap globalt, hans veldedige tankegang og hans mål om bruke kunst til å utgjøre en positiv forskjell i verden."

– Arnaud Jeanteur, General Manager International Brand, The Body Shop® International

For hver eneste Limited-Edition Hemp Hand Protector som kjøpes, vil 20 kr doneres til The Body Shop Foundation, The Body Shop International sin veldedige organiasjon. Din donasjon vil støtte The Body Shop Foundation sitt mål om å samle inn 3 900 000 kr* for å beskytte og berike planeten, havene eller dyr og mennesker. Hvordan pengene blir fordelt er opp til kunden! Ved hvert kjøp du gjør kan du stemme for saken som er nærmest hjertet ditt. Styrken til å utgjøre en positiv forskjell ligger virkelig i dine hender.

1 LIMITED EDITION HAND CREAM = 1 STEMME FOR Å UTGJØRE EN POSITIV FORSKJELL

Få mer informasjon i butikk eller på nett.

www.thebodyshopfoundation.com/eine

*Globalt donasjonsmål

HÅND I HÅND MED EINE

I 2010, ble EINE internasjonalt berømt da Storbritannias statsminister, David Cameron, presenterte et av hans kunstverk til USAs president, Barack Obama, på hans første offisielle statsbesøk til det Hvite Hus.

Fra Berlin til Beijing, London til Los Angeles og mange stedet i mellom, har EINE sin signaturstil dominert gatene i 30 år. Fra starten av hans karriere med tagging i London til verdensomspennende galleriutstillinger og et storstilt samarbeid med Louis Vuitton, har EINE i sitt liv vært gjennom mye. EINE sprer fargeglade, positive og stemningsfulle budskap over hele verden, akkurat som The Body Shop®.

"Jeg er stolt av å ha muligheten til å bruke min kunst for å spre positive budskap rundt om i verden. Når jeg har muligheten til det, liker jeg å jobbe med lokalbefolkningen for å involvere alle i samfunnet med å endre deres miljø"

EINE.

HØY PÅ FUKTIGHET

The Body Shop® har brukt Hemp siden 1992 og siden lansering av Hemp Hand Protector i 1998 har den fått en kultstatus for å gi hender intens fuktighet.

Hampfrø inneholder et høyt nivå av essensielle fettsyrer, perfekt for å gi huden rik fuktighet. Med kaldpresset olje fra 950 hampfrø i hver eneste tube med 100ml håndkrem, bidrar denne supereffektive formelen til å mykgjøre og pleie selv de tørreste hender.

Hemp Hand Protector er det selvsagte produktet å velge for å gi intens fuktighet til hardtarbeidende hender. Derfor er gatekunstneren EINE vår perfekte samarbeidspartner.

I dag er Hemp Hand Protector et av våre bestselgende produkter på global basis. Faktisk så selges en Hemp Hand Protector hvert 9 sekund.

*Basert på sluttkundesalg i 2014 av Hemp Hand Protector 100 ml og 30 ml over de siste 52 ukene frem til 09/10/2015.

"De eteriske fettsyrene i hampfrøolje jobber sammen med hudens egne oljer for å gi intens fuktighet til kroppens største organ." sier Jennifer Hirsch, Skjønnhetsbotaniker for The Body Shop®

MIRAKELPLANTEN

Hamp er en av verdens eldste planter. De ikke-psykotiske variantene av Hamp vi bruker er kjent som en mirakelplante fordi den bidrar til å gi godt jordsmonn, derfor blir den ofte brukt til å gjenoppbygge jordsmonnet mellom matvekster. Visste du at hamp er kjent for å være 4 ganger mer effektiv enn trær til å fange opp CO2? Det brukes ingen sprøytemidler eller plantevernmidler og dette gir et habitat for lokalt dyreliv, som bidrar til å beskytte det lokale biologiske mangfoldet.

Over 25 000 forskjellige ting kan lages av industriell hamp. Mens vi bruker oljen, bruker bønder i vårt franske Community Trade-kooperativ alle deler av planten. Dette gjør at vi ikke etterlater noe planteavfall og gjør at det ikke blir noe karbonutslipp. Dette bidrar igjen til å bekjempe klimaforandringer. Det er skikkelig plantekraft!

FUKTIGHET MED MUSKLER

Å pleie svært tørr hud er ingen jobb for lette produkter. Heldigvis gir vår Hemp-serie rik fuktighet der du trenger det mest.

I vår hempserie finner du følgende produkter:

Change Limited Edition Hemp Hand Protector

Heavy-Duty Body Moisture Protector (200ml / 198 kr): for fuktighet i 96 timer til svært tørr hud.

Hemp Rescue Balm (100 ml / 249 kr): for intens og målrettet fuktighet og beskyttelse til svært utsatte områder, slik som albuer og knær.

Hemp Hand Protector (30 ml/100ml - 79 kr / 179 kr)

Hemp Foot Protector (100 ml / 169 kr)

Hemp Face Protector (50 ml / 179 kr)

Den nye CSR-strategien omfatter de etiske prinsippene The Body Shop er bygget på og er et omfattende program av globale aktiviteter og spesifikke mål som berører hver eneste del av selskapet. Under hver og en av CSR-strategiens tre underområder – mennesker, produkter – planeten – har The Body Shop satt seg målbare, spesifikke mål som skal oppnås I løpet av 2020 og som stiller selskapet til ansvar for å levere.