Denne julen samarbeider The Body Shop med WaterAid for å gi familier i Etiopia tilgang på rent vann

Pressemelding   •   des 01, 2015 17:43 CET

The Body Shop WaterAid

DET HAR ALDRI FØLT SÅ BRA Å GI

For mange av oss er den største bekymringen når det kommer til vann, om vi drikker to liter i løpet av dagen eller ikke. For 650 millioner mennesker over hele verden er ikke rent vann tilgjengelig og rundt 1 400 personer dør hver eneste dag av sykdommer forårsaket av skittent vann og dårlige sanitærforhold.

Denne julen samarbeider The Body Shop med den internasjonale organisasjonen WaterAid for å hjelpe til å forandre liv gjennom tilgang til rent og sikkert vann. For hvert gavesett som selges donerer The Body Shop et beløp som finansierer en dag med rent vann til en familie i Etiopia.

1 GAVESETT = 1 DAG MED RENT VANN FOR EN FAMILIE I ETIOPIA

WaterAid sin visjon er en verden hvor alle har tilgang til rent vann og sanitærannlegg. Siden 1981 har WaterAid rukket fram til 23 millioner mennesker med rent vann og siden 2004 har 21 millioner fått sanitærannlegg.

*Kilde: WaterAid. For mer informasjon, besøk www.wateraid.org.