Redningen for sensitiv hud: Nye Almond Milk & Honey Body Care

Pressemelding   •   jan 02, 2017 21:29 CET

Almond Milk & Honey Body Care er nydelig formulert for følsom og tørr hud.

Vi i The Body Shop, har stor tro på vårt ansvar for å gjøre
 kundene våre komfortable med egen hud. Da vi fant ut at 1 av
 3 tror de har sensitiv hud valgte vi å undersøke nærmere.
 I dag er sensitiv hud en av de største bekymringene
mennesker har rundt huden sin, og "sensitiv hud" har mer enn 270 000 Google-søk årlig! Det sier oss at dette er noe våre kunder virkelig er opptatt av.

Mild duft

Det finnes mange produkter som beroliger og pleier tørr, sensitiv hud - men hvor gode er de egentlig? Vi har utviklet en hudpleieserie som kombinerer næringsrike og gjenoppbyggende ingredienser med nydelig tekstur og mild duft. Dette gir en herlig opplevelse, og du kan endelig slå deg til ro med din sensitive hud. Si hallo til en serie som både gjør godt og føles godt.

Like god mot miljøet som for huden din

Beriket med Community Trade mandelolje er vår nye Almond Milk & Honey kroppspleie-serie like god mot miljøet som den er mot huden din.

Vår mandelolje kommer fra mandler dyrket i Spania,og har nå blitt en av våre nye Community Trade-ingredienser. Denne ingrediensen tar oss et skritt nærmere vårt Commitment; Enrich Not Exploit. Vi har forpliktet oss til å doble antall Community Trade-ingredienser innen 2020, og er nå ett steg nærmere.

For å samle den eksklusive honningen fra UNESCO Sheka-regnskogen jobber vi med birøktere i Beza Mar. Disse er dedikert til å forbedre levebrødet til etiopiske lokalsamfunn, og å opprettholde sin tradisjonelle og naturlige måte å høste honning på. Vår handel bidrar til å støtte bærekraftig bruk av skogen ved å tilby en stabil inntekt til lokalbefolkningen. Disse ville ellers blitt tvunget til å drive landbruk som kan føre til avskoging. Sammen med biene skaper vi en unik honning som er god mot planeten.

Oppdag serien

Vår Almond Milk & Honey-serie inneholder en blanding av milde ingredienser fra vårt Community Trade-program og ingredienser fra økologiske kilder - skreddersydd for sensitiv hud.

• UTEN FARGESTOFFER
  • DERMATOLOGISK TESTET
  • 100% VEGETARISK
  • BEROLIGENDE OG GJENOPPRETTENDE INGREDIENSER
  • LETT OG NÆRINGSRIK TEKSTUR

Soothing and Restoring Body Lotion 200ML

Beskytt deg mot irritert og kløende hud med denne silkemyke kroppskremen. Den luksuriøse kremen har en lett tekstur som absorberes raskt inn i huden. Kremen beskytter sensitiv og tørr hud samtidig som den gir fuktighet i opptil 48 timer.

KR: 159,-

Gently Exfoliating Cream Body Scrub 250ML

En nydelig eksfolierende kremskrubb fylt med knuste mandelskall, som forsiktig fjerner døde hudceller og etterlater huden
myk og glatt.

KR: 219,-

Soothing & Caring Soap Bar 100G

Gi sensitiv hud en vakker og ren følelse slik den fortjener med dette milde såpestykket.
I harmoni med hudens naturlige fuktighet etterlater den huden deilig og myk.

KR: 69,-

Calming & Protecting Hand Cream 30ML

Denne nye håndkremen beskytter og beroliger tørre hender, og er perfekt for sensitiv hud på farten. KR: 79,-

Soothing & Restoring Body Butter 200ML

En himmelsk, næringsrik Body Butter beriket med naturlige oljer, formulert for å berolige og beskytte sensitiv, tørr hud. Med intens fuktighet opptil 48 timer kan du si farvel til tørr, kløende hud.

KR: 198,-

Soothing & Caring Bath Milk 400ML

Bevarer hudens naturlige fuktighet med en delikat og utsøkt blanding av naturlige oljer i et næringsrikt melkebad som skånsomt renser, lindrer og reduserer følelsen av stram hud.

KR: 249,-

Soothing & Caring Shower Cream 250ML

Formulert spesielt for å bevare hudens naturlige fuktighets og PH-verdi. Denne såpefrie dusjsåpen forhindrer uttørking av huden.

KR: 98,-

Serien lanseres i Norge 26. januar 2017.

For mer informasjon og produktprøver kontakt Mimmi Granli på mimmi@ace-shops.no