​Thon Hotels utvider med nytt hotell på Otta

Thon Hotels har inngått en franchiseavtale med Otta Hotell. Hotellet er et fullservicehotell i sentrum av Otta i Gudbrandsdalen, rett ved E6.

Avtalen innebærer at hotellet blir markedsført under Thon Hotels sin profil. Hotellets nye navn blir Thon Hotel Otta fra 01.11.2015. Ruth Øien Mæhlum vil fortsette i rollen som direktør og hotellet vil fortsatt driftes under Norlandia Hotel Group.

- Vi ser frem til at hotellet kommer inn i vår portefølje. Otta har en fin beliggenhet for oss, midt i mellom Oslo og Trondheim i Gudbrandsdalen. Hotellet har en god atmosfære og en solid posisjon i det lokale markedet, og vi er sikre på at våre kunder i regionen vil sette pris at vi nå er etablert på Otta, sier administrerende direktør Morten Thorvaldsen i Thon Hotels.

- For oss er det svært spennende å komme inn med tredje hotell under et etablert merkenavn som Thon Hotels. Vi er overbevist om at samarbeidet vil bidra til å øke kundegrunnlaget vårt, sier administrerende direktør Morten A. Kahrs i Norlandia Hotel Group.

Fakta om Otta Hotel
Hotellet består av 85 nyrenoverte rom, samt møtelokaler for inntil 220 personer. Hotellet er kjent for gode matopplevelser og baserer seg på sesongens råvarer. Restauranten har plass til 150 gjester. Det er trådløst nettverk på hele hotellet og gode parkeringsmuligheter.

Fakta om Norlandia Hotel Group
Norlandia Hotel Group sin kjernevirksomhet er hotelldrift og utvikling, samt prosjektering av nye hotellprodukt. Selskapet er en betydelig aktør med 17 hoteller i det nordiske hotelldriftssegmentet.

• Ferie

• thon hotel otta
  • franchise

Thon Hotels er en av Norges største hotelloperatører, og er en del av Olav Thon Gruppen. Hotellkjedens portefølje består av 66 hoteller i  Norge,1 i Sverige, 5  i Brussel og 1 i Rotterdam. Thon Hotels har over 2,6 millioner gjestedøgn i løpet av et år.

Morten Thorvaldsen

Pressekontakt Konserndirektør hotell & restaurant