Sengen og grovt brød - mest savnet på reisen

Det er ingenting nordmenn savner mer på utenlandsreisen enn sin egen seng. Det oppgir nesten hver tredje nordmann (29 prosent). Grovt brød og norsk melk er nesten like etterlengtet.

-  Å sove godt er viktig for velværen og mange savner å sove i sin egen seng på utenlandsreisen, sier Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef i Ticket Feriereiser.

Grovt brød er også etterlengtet, det samme med norsk melk, familie og venner. Derimot er det får som lengter etter typiske norske ting som kaviar, brunost og knekkebrød. 33 prosent sier at de ikke savner noenting på utenlandsreisen.

-   Trenden i dag er at mange vil oppleve det genuine og lokale når de er ute og reiser. De fleste legger Norge bak seg og sier de ikke savner noe hjemmefra på reisen, sier Ellen Wolff Andresen.

Hva savner du mest på utenlandsreisen?

1.Sengen min, 29 prosent

2.Grovt brød, 22 prosent

3.Norsk melk, 14 prosent

4.Familie, 12 prosent

5.Norsk tv og radio, 10 prosent

6.Venner, 8 prosent

7.Norsk kaffe, 8 prosent

8.Kjæledyr, 8 prosent

9.Norske aviser, 5 prosent

10.Brunost, 4 prosent

11.Knekkebrød, 2 prosent

12.Kaviar, 2 prosent

13.Annet, 4 prosent

14.Ingenting, 33 prosent

Kilde: Tickets Sifo-undersøkelse, 1001 respondenter 18-79 år og riksrepresentativt utvalg.

• charter
  • ferie
  • feriereiser
  • reise
  • reisetrender
  • undersøkelse

Ticket Feriereiser er Nordens største privatreisebyråkjede som tilbyr privatreiser fra samtlige ledende charter- og reisearrangører, cruise og flyselskaper og hotell. Salget i Norge og Sverige skjer fra 73 butikker, telefon og på nett via  ticket.no og ticket.se. I Danmark skjer salget via ticket.dk, i Finland via ticket.fi og i Tyskland via airngo.de. Salgets inntekter er på ca 4,6 milliarder SEK og selskapet har rundt 330 årsansatte. Ticket Feriereiser eies av Braganza. Ticket gjør det enkelt for deg å finne og bestille reise. Gjennom kun en kontakt med oss får du overblikk av markedets brede rekkevidde. Gjennom vår høye kompetanse og servicenivå gir vi deg råd og hjelp for at du skal få den beste ferieopplevelsen.