5 kjappe - Limita Lunde

Pressemelding   •   sep 16, 2014 15:12 CEST

I denne månedens "bransjeprofil" blir vi bedre kjent med daglig leder for Parkteateret, Limita Lunde. Parkteateret har tidligere vunnet pris for årets konsertarrangør 2013, og hadde hele 263 arrangementer i 2013.

- Hvordan startet din karrière i musikkbransjen?

Karrièren min startet vel egentlig med at jeg begynte å jobbe i Øyafestivalen som frivillig i 2004. Med livet som innsats, 12 timer, to dager på rad var jeg en lykkelig frivillig. Jeg trillet en trillebårer fulle av vann, saft, kaffe, plaster, solkrem og sigaretter (ja, vi hadde faktisk sigaretter til utdeling i de dager) som skulle deles ut til alle som jobbet på festivalen. Den siste dagen hadde jeg fri. Jeg elsket det. Øyafestivalen var min festival og Oslo var min by. Det var ingen tvil.

Etter at jeg leverte masteren min ved Juridisk Fakultet, UiO, bestemte jeg meg for å ta fri i ett år før jeg skulle ta fatt på advokatyrket, men før jeg rakk dette ble jeg anmodet om å søke på et vikariat på Parkteatret Scene som nestleder. Jeg fikk jobben og fikk etter kort tid tilbud om å ta over som daglig leder av den fantastiske konsertscenen.

- Hvor lenge har du jobbet på Parkteatret?

Planen var egentlig at jeg bare skulle jobbe på Parkteatret i ett år, men i skrivende stund har jeg vært her i litt over fire år.

- Har du jobbet med noe spennende i det siste som du vil fortelle om?

Det mest spennende som jeg jobber med nå om dagen er konsertrekken vår for de under 18 år som heter Yngling. Det har vært en utrolig spennende erfaring å kunne etablere og jobbe med en konsertrekke som skaper så mye glede blandt de unge, og ikke minst bland bandene som spiller for de unge. Jeg anbefaler alle å sjekke ut Yngling-programmet til Parkteatret i høst - det er virkelig noe vi er stolt over å kunne presentere.

- Favorittlåt for øyeblikket?

Favorittlåten min for øyeblikket (den har vært det en stund nå) er «Lover, where do you live?» av Highasakite. For en låt!

- Hvilken konsert  gleder du deg til denne måneden?

Jeg hadde tenkt å anbefale å gå på Rockefeller for å se Azealia Banks, men den er desverre avlyst. Anbefaler derfor alle å se Thea Hjelmeland på Parkteatret den 18. september. Platen hennes kom ut forrige uke og den er virkelig noe av det bedre jeg har hørt på lenge. Gleder meg også veldig til å se hva Pharrell steller i stand i Oslo Spektrum den 14. september.