Billettservice AS og Posten skiller lag.

Pressemelding   •   aug 30, 2013 12:01 CEST

Etter nesten 25 år avsluttes samarbeidet mellom Billettservice AS og Posten Norge. Avtalen om formidling av billetter utgår 1. oktober i år og avtalen vil ikke bli fornyet. Hovedårsaken til bruddet er endringen av folks kjøpevaner på nett.

Digital endring

Siden 2002, toppåret for fysisk billettsalg på Posten, har salget sunket med 80 %. Kundene våre ønsker nå helst å kjøpe billetter på nett og andelen digitale billettkjøp er rekordhøye til sammenligning med fysiske kjøp. Med et lavt volum av fysiske kjøp blir det vanskelig å holde den servicegraden vi mener vårt publikum fortjener. Derfor velger Billettservice å skille lag med Posten og heller fokusere på nye digitale muligheter.

Billetter på mobil

I tillegg til vår etablerte distribusjon av Ticketfast; Billettservices "print-selv-billett", vil vi nå utvide muligheten for mobile billetter. Rockefellers scener og Sentrum Scene bruker denne løsningen og det fungerer svært godt. Mobilbilletter vil fremover tilbys flere andre spillesteder og arrangement.

Fortsatt fysisk salg og kundesenter

Billettservice har stor forståelse for at det er fortsatt mange som ønsker muligheten for fysisk avhenting av billetter. Dette vil fortsatt være mulig gjennom vårt samarbeid med Reitan: Narvesen og 7-Eleven er et stort og godt nettverk hvor man enkelt kan plukke opp sine billetter. Vi jobber også med å finne alternative løsninger der det er behov og hvor Reitan ikke er representert.

Vi vil også fortsette med salg og kundeservice via vårt kundesenter.

Billettservice AS eies av Ticketmaster, verdens ledende selskap innen billettsalg. Billettservice fokuserer på god kundeservice, og bruker et nettverk av utsalgssteder for kjøp og reservasjon.