Coldplay kåret til Ticketmaster Ticket of the Year 2016

Pressemelding   •   nov 30, 2016 14:44 CET

Coldplay vinner Ticket of the Year 2016

COLDPLAY KÅRET TIL TICKETMASTER TICKET OF THE YEAR 2016 AV FANS FRA HELE VERDEN

En undersøkelse Ticketmaster gjorde tidligere i høst viste hvilke band fansen setter høyest på lista over live-opplevelser i 2016.

• Bruce Springsteen and the E Street Band dominerte den norske kåringen.
  • Coldplay ble kåret til den mest etterlengtede konserten i 2017, og Bruce Springsteen på en tett andreplass.

Ticketmaster, som ledende global billett distributør med over 480 millioner billetter fordelt på 28 land, har spurt fans over hele verden hvilke arrangement de satte mest pris på i 2016. Resultatet var som følger:

1.Bruce Springsteen and the E Street Band – Oslo
2.Bruce Springsteen and the E Street Band – Trondheim
3.Justin Bieber – Fornebu
4.Paul McCartney – Bergen
5.Adele - Fornebu

Bruce beviser at han fortsatt er “The Boss” i Norge, med Oslo-showet på førsteplass og Trondheim-showet på andreplass. Bruces River Tour rangerte også høyest på listen over turnèer med mest inntekt i 2016, med omlag 171 millioner dollar i billettinntekter.

I undersøkelsen kom det også fram at dette er de artistene nordmenn ønsker å se i 2017:

1.Coldplay
2.Bruce Springsteen
3.Adele
4.Robbie Williams
5.Metallica

Coldplay har i forbindelse med kåringen postet på sosiale medier:

Underholdningsbransjen lever i beste velgående, og vi er takknemlige for å være med på å levere disse fantastiske opplevelsene til fans i Norge. Vi ser frem til et opplevelsesrikt 2017.

GLOBAL TICKET OF THE YEAR 2016

1.Coldplay
2.Rock Werchter Festival
3.Justin Bieber
4.Download Festival
5.Beyonce

Ticketmaster Norge eies av Ticketmaster, verdens ledende selskap innen billettdistribusjon. Ticketmaster Norgefokuserer på god kundeservice, og bruker et nettverk av utsalgssteder for kjøp og reservasjon.

Vi leverer arrangementer innen bl.a. musikk, teater/show, sport, familie og festivaler. Ticketmaster Norgehar en enorm bredde og jobber både med store og små arrangører over hele landet. Vårt mål har vært og vil alltid være, å være Norges ledende leverandør av billettjenester gjennom å ha et bredt tilbud og effektive salgskanaler.

Våre flinke medarbeider er engasjerte og hyggelige fagfolk som gjør sitt beste for at din konsert- eller teateropplevelse skal bli best mulig. Vi er stolte av at vår jobb bidrar til glede, fortryllende øyeblikk og flotte opplevelser.