Roskilde Festival og danske Billetnet inngår nytt partnerskap.

Pressemelding   •   nov 01, 2013 10:31 CET

Nytt partnerskap mellom Roskilde Festivalen og Billettnet A/S skal skape kontakt til flere internasjonale festivalfans.

Når Roskilde Festivalen gikk i salg den 31. oktober klokken 10.00, foregikk billettsalget via et nytt partnerskap med Billettnet A/S.

Billettnet A/S eies av verdens største billettforselger, Ticketmaster, som er et selskap innen det amerikanske konsernet Live Nation Entertainment. Det er nettopp Billetnets internasjonale erfaringer og slagkraft med håndtering av billetter til større arrangementer og festivaler som er relevant for Roskilde Festivalens arrangører.

Roskilde Festivalens administrerende direktør, Henrik Rasmussen, sier:

”Vi forventer at vårt partnerskap med Billetnet og Ticketmaster vil gjøre Roskilde Festivalen i stand til at nå ut til en større internasjonal målgruppe av festivalfans som er svært viktig for at vi også fremover kan fastholde og styrke festivalens internasjonale profil.

Jakob H. Lund, administrerende direktør for Billetnet A/S, tilføyer:

”Som en del av Ticketmaster International er vi i stand til å tilby lokale arrangører kontakt med fans og billettkjøpere via adgang til vårt store nettverk og internasjonale utvalg av salgsplattformer. Derfor er vi spent på starte samarbeidet med Roskilde Festivalen og bidra til å løfte festivalens internasjonale status til nye høyder.

Et vanlig festivalpass til Roskilde Festivalen 2014 koster kr. 1.910 danske kroner,- (inkl. gebyr). Blant betalingsmulighetene introduseres ’Flexpay’. Det gir billettkjøperne mulighet for å betale festivalbilletten i mindre avdrag.

Roskilde Festival 2014 finner sted fra 29. juni til 6. juli 2014.

Alt overskudd fra Roskilde Festivalen doneres til kulturelle og humanitære formål.

Mer informasjon:

Roskilde Festival