Redningsselskapet og TOOLS med nytt samarbeid

Redningsselskapet og TOOLS med nytt samarbeid

Redningsselskapet har reddet 300 mennesker fra å drukne på sjøen de siste ti årene. TOOLS vil bidra til trygghet langs kysten, og er stolt over å være ny samarbeidspartner og støttespiller for Redningsselskapet.

Redningsselskapet er en landsdekkende organisasjon, og har vært landets viktigste ressurs for sjøredning langs hele kysten i 124 år.

– Våre redningsskøyter redder liv. De siste ti årene har Redningsselskapet reddet nesten 300 mennesker fra å drukne på sjøen, forteller innkjøpssjef i Redningsselskapet, Line Andreassen.

Den humanitære og frivillig medlemsforeningen arbeider for en trygg og god kyst.

– Våre hurtiggående redningsskøyter gjør det mulig å være på plass tidlig i en potensielt farlig situasjon og forhindre at den utvikler seg til havari og personskader. Flere mennesker enn noensinne bruker sjøen og kystområdene våre som levebrød og til rekreasjon. Økningen i antall assistanser fra redningsskøytene er på rundt 50 prosent de siste ti årene, sier Andreassen.

Felles verdier

Redningsselskapet inngår i førstelinjeberedskapen langs kysten. Redningsskøytene er ofte første fartøy til stede ved en hendelse.

– Dette har stor samfunnsmessig verdi i form av liv som blir reddet, men Redningsselskapet avverger ofte også store materielle skader og potensielt miljømessige katastrofer, sier Andreassen.

– TOOLS er stolt over å bli valgt som samarbeidspartner og støttespiller for Redningsselskapet. Redningsselskapet er opptatt av sikkerhet til sjøs, både for mennesker og miljø. Det er verdier vi identifiserer oss hundre prosent med, forteller avtaleansvarlig i TOOLS, Einar Jelstad.

Redningsselskapet har 1500 redningsmannskaper som bemanner 50 redningsskøyter langs hele kysten. Foreningens visjon er klar og tydelig: «Ingen skal drukne».

– Disse tre ordene levner ingen tvil om hva Redningsselskapet er til for. Gjennom forebyggende arbeid, våre operative skøyter og andre aktiviteter, skal vi redde liv, sier Andreassen.

– I TOOLS er vi svært opptatt av å ivareta helse, miljø og sikkerhet (HMS). Vi deler derfor mange av de samme viktige verdiene, selv om vi i TOOLS som oftest befinner oss på land, sier Jelstad.

Sponser verktøy

Den nye avtalen innebærer at TOOLS skal levere alt av verktøy og annet forbruksmateriell som Redningsselskapet bruker både på sine redningsskøyter og landbaserte baser rundt om i Norge.

– I avtalen ligger det også en årlig sponsorstøtte, der vi, sammen med vårt søsterselskap Luna verktøy & maskin, for eksempel kan bidra med verktøy og annet forbruksmateriell til Redningsselskapets nye redningsskøyter, sier Jelstad.

Først ut er skøyta «Idar Ulstein», som skal stasjoneres i Fosnavåg i Møre og Romsdal. Skøyta skal utstyres med Teng Tools-verktøy. «Idar Ulstein» blir Redningsselskapets nye flaggskip, og er bygget for å operere i værutsatte områder.

– Redningsselskapet er glade for å knytte til seg en så stor og ledende leverandør av verktøy, maskiner og personlig verneutstyr som TOOLS representerer. Gode innkjøpsbetingelser på produktsortiment fra TOOLS, Luna og Teng Tools, inngår som en del av samarbeidet, i tillegg til markedsstøtte og bidrag til Redningsselskapets drift, forteller Line Andreassen i Redningsselskapet.

_________________________________________________________

Fordeler for 100 000 medlemmer

Den nye avtalen mellom Redningsselskapet og TOOLS gjelder også for alle de nærmere 100 000 medlemmene av foreningen i Norge.

– Også medlemmer av Redningsselskapet får fordeler og vil kunne nyte godt av avtalen mellom Redningsselskapet og TOOLS, forteller avtaleansvarlig i TOOLS, Einar Jelstad.

Alle med medlemskap hos Redningsselskapet vil nemlig kunne handle i TOOLS’ butikker landet rundt på samme vilkår og betingelser som Redningsselskapet.

– Vår medlemmer er båteiere som ønsker trygghet og assistanse dersom uhellet er ute på sjøen, og som ønsker å være med å bidra til at Redningsselskapet skal kunne opprettholde sine sjøredningsberedskap langs hele kysten. De får dessuten en rekke gode fordeler gjennom sitt medlemskap, sier Line Andreassen i Redningsselskapet.

For å handle og få Redningsselskapets rabatter hos TOOLS, kreves det at du kan framvise gyldig RS-medlemskort og ID, samt at du handler med kort.

TOOLS er Nordens ledende leverandør av verktøy, maskiner, verneutstyr, forbruksmateriell og relaterte tjenester til proffmarkedet. Med 60 butikker og over 700 kompetente medarbeidere i Norge bidrar vi til å gjøre våre kunders drift enklere, sikrere og mer lønnsom. TOOLS omsetter for 2,4 mrd kroner i året og har sitt hovedkontor på Kolbotn utenfor Oslo.