En ny og spennende æra for Corolla

• Corolla-navnet skal benyttes globalt på Toyotas nye modeller i kompaktklassen som lanseres tidlig i 2019 i Europa med karosseritypene 5-dørs kombi, 4-dørs sedan og stasjonsvogn.
  • Navneendringen inntreffer samtidig med overgangen til Toyota New Global Architecture (TNGA) for modellene, noe som erstatter tre ulike plattformer.
  • De tre karosseritypene av Corolla vil dra nytte av den seneste hybridteknologien.
  • Corolla er verdens mest solgte bilmodell, med mer enn 45 millioner biler solgt siden introduksjonen i 1966.

Toyotas nye generasjon modeller i kompaktklassen (C-segment) med karosseritypene 5-dørs kombi, 4-dørs sedan og stasjonsvogn vil få navnet Corolla globalt, og bygger videre på arven som verdens mest solgte bilmodell i historien. Auris-navnet vil bli borte ved introduksjonen av en ny generasjon Corolla tidlig i 2019.

Navneendringen inntreffer samtidig med overgangen til felles Toyota New Global Architecture (TNGA) for modellene, noe som erstatter tre ulike plattformer.

“TNGA-engineering og design-filosofi bringer en helt ny dimensjon til vår neste generasjon modeller i C-segmentet. I tillegg til Corollas rykte for kvalitet og driftssikkerhet, leverer den mer emosjonelle verdier som våre kunder ønsker seg, slik som distinktivt design, raffinert interiør, behagelige kjøreegenskaper og sterke og samtidig effektive hybriddrivlinjer”, sa Dr Johan van Zyl, President & CEO i Toyota Motor Europe. “Det finnes ikke noe bedre tidspunkt enn lanseringen av ny generasjon modeller til å re-introdusere Corolla-navnet for våre C-segment kombi- og stasjonsvognmodeller.”

Den nye Corolla Touring Sports vil ha sin verdenspremiere på Paris Motor Show ved siden av 5-dørs kombi, begge i hybridversjon.

• corolla