Sprek åpning av aktivitetspark på Bømlo

Nyhet   •   okt 25, 2016 07:00 CEST

Arbeidet med denne parken startet for vel ett år siden, da ble det søkt om midler fra Gjensidigestiftelsen. Nå står aktivitetsparken ferdig. Det er blitt gjort et fantastisk dugnadsarbeid som i seg selv har en totalverdi på 180 000 kroner. Dette dugnadsarbeidet har gjengen på Bømlo all grunn til å være stolt av. Totalt har prosjektet kostet 780 000 kroner. Utvalgslederen roste innsatsen til prosjektleder Ken Helge Stavland, hun takket og grunneigere som har stilt grunn til disposisjon.

Skjærvik la til at parken er åpen for alle, ung og gammel, trent og utrent. Denne parken tilbyr til en aktivitet som er et godt folkehelsetiltak. Skjærvik nevnte og at parken har blitt til i et samarbeid mellom Leite Aust Vel, Sentralidrettsanlegget AS, Bømlo Turlag og Bremnes idrettslag. Apparatene og gummiunderlag er levert av Treningspark1 AS

Calisthenics

Lena Christensen kom tidlig med innspill om at den nye aktivitetsparken på Knutahaugen burde kunne brukes til trening. Hun har tilsvarende apparat hjemme og kom med forslag til hvilke apparater som skulle brukes i parken. Idrettsgrenen kalles gjerne calisthenics eller street workout, trening med egenvekt. Christensen hadde med seg Ulrik Lyng og Sondre Berg fra Bar Bangerz og Kim Sung Kleven fra Team Physix til å demonstrere hva både utrente og trente utøvere kan gjøre i parken. De tre har erfaring både fra nasjonale (NM) og internasjonale konkurranser. Lyng ble f.eks Norgesmester i 2014.

Åpent hele døgnet

Prosjektleder Ken Helge Stavland er svært godt fornøyd med frammøtet. -Jeg trodde ikke at så mange ville komme. Det ble en veldig fin dag ut av det. Nå er vi spent på hvor mange som vil bruke parken, men ut fra oppmøtet idag så vil den bli mye brukt, sier han med et smil og nikker bort til parken hvor flere barn klatrer og svinger seg i alle retninger. Parken er åpen hele døgnet, og det er satt opp lys i området, avslutter Stavland.

Kommentarer (0)